عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: هیئت نظارت بر برجام باید اقدام های احتمالی آمریکا و حتی اتحادیه اروپا درباره برجام را بررسی کند.

روحانی باید تبعات بر هم خوردن برجام را به گوش آمریکا و جامعه جهانی برساندمحمدجواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره سیاست‌های متناقض آمریکا درباره برجام اظهار کرد:‌ ترامپ تجربه سیاسی و دیپلماتیک ندارد و  در دوران تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده بود که برجام را پاره خواهد کرد.

وی افزود: دونالد ترامپ پس از به دست گرفتن سکان ریاست جمهور دریافت که مخالفت با برجام باید به گونه‌ای باشد که ظاهر آن حفظ شود اما عملا ایران از مزایای مثبت برجام بی‌بهره بماند و با اعمال تحریم‌ و فشار کاری هزینه‌های این توافق بر دوش جمهوری اسلامی ایران بیفتد.

جمالی تصریح کرد: دولت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران مشکل ماهیتی دارد و مقامات وزارت خارجه نیز اعلام کردند که امضای توافق برجام ذره‌ای از دشمنی آمریکا  با ایران را کم نمی‌کند و ترامپ سیاستی بدون تدبیر و صداقت در پیش گرفته است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی بیان کرد:‌ مقام معظم رهبری نیز در همان ایام مذاکرات که اجازه مذاکره و توافق برجام را به دولتمردان دادند، اعلام کردند که به پایبندی ایالات متحده به پیمان برجام خوشبین نیستند.

وی ادامه داد:‌ ما باید در برابر اقدامات آمریکا راهکارهای مدبرانه‌ای داشته باشیم و آنها را عملیاتی کنیم، هیئت نظارت بر برجام نیز باید اقدامات  آمریکا و حتی اتحادیه اروپا درباره برجام را بررسی و برای هر رفتار احتمالی، اقدامات متقابلی پیش‌بینی کند.

جمالی تأکید کرد: به نظر می‌رسد آمریکا دچار نوعی سوء تفاهم شده است و فکر می‌کند هرچقدر تحریم‌ ها و فشارها علیه ایران را افزایش دهد با خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود در حالی که ما نیز نمی‌توانیم برای همیشه به تعهدات خود پایبند بمانیم و در صورت لزوم پاسخ قاطع خواهیم داد.

وی افزود: ایران به تمام تعهدات خود در برجام متعهد بوده است و جامعه جهانی باید بداند که ایران تا به امروز به چه میزان در برابر گستاخی‌های آمریکا خویشتن داری کرده است.

جمالی در پایان خاطرنشان کرد: اگر برجام بر هم بخورد تبعات این امر بر عهده آمریکا خواهد بود و روسیه، چین و اتحادیه اروپا باید در برابر اقدامات شوم آمریکا موضع مناسبی بگیرند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار