نماینده پیشین مجلس گفت: ائتلاف اصلاح طلبان بستگی دارد رقیب تا چه اندازه اجازه دهد جریان اصلاحات به فعالیت سیاسی بپردازد.

عملکرد عارف با توجه به ترکیب مجلس باید با تعامل باشدداریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اظهارات اخیر عارف مبنی بر ائتلاف نکردن اصلاح طلبان با سایر جریان‌های سیاسی در انتخابات آتی گفت: جریان اصلاحات هیچگاه ائتلافی نکرده است و البته این بستگی به این دارد که رقیب تا چه اندازه اجازه می‌دهد جریان اصلاحات به فعالیت سیاسی بپردازد.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت:‌  نیروهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس دهم به اندازه کافی حضور نداشتند تا به رقابت بپردازند و در برخی حوزه‌های انتخابیه حتی یک نفر اصلاح طلب هم حضور نداشت از روی ناگزیری برخی اصولگرایان وارد لیست اصلاح طلبان شدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تفاوت عملکرد عارف در مجلس با آن‌چه که پیش از انتخابات اصلاح طلبان انتظار داشتند، بیان کرد: با توجه به ترکیب مجلس عارف باید تعامل کند و چاره‌ای جز این ندارد.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عارف خردمندانه عمل کرده و راه تعامل را در پیش گرفته است چون امورات با تعامل پیش می‌رود و عملکرد او در مجموع بر اساس عقلانیت بوده است.

قنبری پیش بینی کرد که عارف قطعا در دوره بعدی می‌تواند به شرط حضور اصلاح طلبان شناسنامه‌دار با اقتدار بیشتری عمل کند.

وی درباره ارج نهادن دولت به جوانان گفت: برخی احساس می‌کنند جوان‌های بیست ساله باید وزیر بشوند و من جوانگرایی با این شکل را قبول ندارم.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوان بیست ساله باید به دانشگاه برود و درس بخواند، اظهار کرد: آن‌چه که در ارتباط با جوانگرایی مهم است توجه به جوانان و فرصت دادن به آنها برای سطوح مدیریتی پایین است.

قنبری با تأکید بر اینکه جوانگرایی باید به معنای توجه به مسائل جوانان باشد، خاطرنشان کرد: جوانگرایی به معنای حل معضل اشتغال آنهاست و مگر چند نفر می‌توانند وزیر باشند که ما با انتخاب وزیر جوان بگوییم، جوانگرایی شده است و مگر با این کار مشکل جوانان حل می‌شود.

وی افزود: اینکه به چهار نفر جوان پست و مقام بدهیم نمی‌توانیم بگوییم جوان‌گرایی شده است چون جوان‌گرایی زمانی صورت می‌گیرد که به مسائل جوانان در سطوح مختلف توجه شود.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل اصلی جوانان اشتغال، ازدواج، مسکن و تحصیل است که باید به آنها توجه شود.

انتهای پیام/

جوانگرایی با وزیر شدن جوان های بیست ساله اتفاق نمی افتد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار