مجسمه «میخائیل کلاشنیکُف»، مخترع اسلحه «آ-کا-47» طی مراسمی در مرکز مسکو رونمایی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی گاردین؛ مجسمه «میخائیل کلاشنیکُف»، مخترع اسلحه «آ-کا-47» در مراسمی بحث برانگیز با حضور مقامات نظامی و مذهبی روسیه در مرکز مسکو رونمایی شد.

این بنای یادبود 9 متری که کمی دورتر از مجسمه «ولادیمیر میاکوفسکی» و «الکساندر پوشکین»، از شاعران معروف روسیه نصب شده است، میخائیل کلاشنیکف را در حالی که اسلحه آ-کا-47 را در دست گرفته، نشان می دهد.

رونمایی از مجسمه «کلاشنیکُف» خالق عامل کشتار 2500 هزار نفر در سال+تصاویر

دقایقی پیش از آغاز این مراسم، یک فعال صلح جهانی که دست نوشته ای با محتوای «خالق سلاح مرگ است» به همراه داشت، توسط پلیس بازداشت شد.

مراسم رونمایی از این مجسمه با حضور «سرگئی سوبیانین»، شهردار مسکو؛ «ولادیمیر مدینسکی»، وزیر فرهنگ روسیه و «پدر کنستانتین» از کلیسای ارتدوکس برگزار شد. پس از آنکه مجسمه به دست  دختر کلاشنیکف  رونمایی شد، یک گارد افتخاری از وزارت دفاع روسیه با سرودهای حماسی جنگ جهانی دوم مراسم رژه را آغاز کردند.

رونمایی از مجسمه «کلاشنیکُف» خالق عامل کشتار 2500 هزار نفر در سال+تصاویر

مدینسکی در مصاحبه با رسانه های حاضر در محل گفت: کلاشنیکف یک نشان فرهنگی برای روسیه است.

پدر کنستانتین نیز در حالی که آب مقدس را به مجسمه کلاشنیکف می پاشید، گفت: او این سلاح را برای دفاع از سرزمین مادری اش طراحی کرد. همزمان با اظهارات این کشیش، جمعیت حاضر در محل نیز به احترام وی روی سینه صلیب بستند.

«سالاوات شیچرباکوف» از مجسمه سازان معروف روسیه، طراحی مجسمه کلاشنیکف را بر عهده داشته است.

رونمایی از مجسمه «کلاشنیکُف» خالق عامل کشتار 2500 هزار نفر در سال+تصاویر

میخائیل کلاشنیکف، در طول جنگ جهانی یک فرمانده تانک بود. او پس از شنیدن شکایت های سربازان روس درباره کیفیت اسلحه ها، تصمیم به طراحی و ساخت اسلحه آ-کا- 47 گرفت. اولین مدل از این اسلحه در سال 1947 تولید شد و  او برای ساخت این اسلحه جایزه استالین و مدال ستاره سرخ را دریافت کرد.

رونمایی از مجسمه «کلاشنیکُف» خالق عامل کشتار 2500 هزار نفر در سال+تصاویر

تا به امروز بیش از 100 میلیون قبضه از این سلاح در سراسر جهان به فروش رفته است.  طبق گزارش ها، اسلحه کلاشنیکف سالانه باعث مرگ 250 هزار نفر در جهان می شود.

میخائیل کلاشنیکُف، 23 دسامبر 2013، در سن 94 سالگی در شهر ایژِوِسک، زادگاه خود درگذشت.

انتهای پیام/

 مجسمه میخائیل کلاشینکف در روسیه رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
كلاشينكف كپي برابر با اصل ام پي 42 آلمانيه كه در اواخر جنگ جهاني دوم آلمانيها اختراعش كردند روسها دروغگو هستند و افتخارات ارتش آلمان را به نام خودشان ثبت كرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
اين مسابقه تسليحاتي پدر مردمو درآوره
آخرین اخبار