نیروی انتظامی؛ سومین نیروی تأثیرگذار در دفاع مقدس بود

دبیر شورای عالی و رئیس سازمان نشر معارف، تجارب انتظامی و دفاع مقدس ناجا گفت: نیروی انتظامی سومین نیروی تأثیر گذار در جنگ تحمیلی در بعد از ارتش و سپاه بوده است.

نیروی انتظامی؛ سومین نیروی تأثیرگذار در دفاع مقدس بودبه گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا طیبی دبیر شورای عالی و رئیس سازمان نشر معارف، تجارب انتظامی و دفاع مقدس در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: از اواخر سال 92 تشکیلاتی تحت عنوان شورای عالی گسترش ارزش‌ها و معارف دفاع مقدس ناجا تشکیل شد که تمامی فرماندهان عالی رتبه نیروی انتظامی در آن حضور دارند.

وی با اشاره به وظایف این شورا ادامه داد: این شورا 5 وظیفه جمع‌آوری اطلاعات و اسناد دهه اول انقلاب، انتشار ارزش‌های دفاع مقدس در بدنه نیروی انتظامی، نقش نیروی انتظامی در دفاع آینده، ثبت اتفاقات و وقایعی که در حال رخ دادن است و انتقال تجربیات فرماندهان به نسل جدید را بر عهده دارد.

طیبی گفت: شوراهای تخصصی دفاع مقدس در بدنه ناجا تشکیل شده است که همه استان‌های کشور دارای این شورا هستند.

دبیر شورای عالی و رئیس سازمان نشر معارف، تجارب انتظامی و دفاع مقدس با اشاره به تجربیات نیروی انتظامی در 8 سال دفاع مقدس، افزود: اولین تیری که عراق شلیک کرد به سمت نیروی انتظامی و اولین تیر شلیک شده به سمت عراق توسط نیروی انتظامی بود و همین نیرو بود که اولین شهید را تقدیم دفاع مقدس کرد.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی تاکنون 13 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که 8 هزار و 500 مورد آن متعلق به دفاع مقدس بوده و سایر آن‌ها نیز شهدای مدافع حریم هستند. ناجا 22 هزار جانباز نیز دارد که 12 هزار و 500 مورد آن متعلق به جنگ تحمیلی است.

طیبی ادامه داد: 126 هزار رزمنده از ناجا در 8 سال دفاع مقدس حضور داشتند. آمارها نشان می‌دهد نیروی انتظامی سومین نیروی تأثیر گذار در جنگ تحمیلی در بعد از ارتش و سپاه بوده است.

دبیر شورای عالی و رئیس سازمان نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس با اشاره به مسئولیت‌های نیروی انتظامی در 8 سال دفاع مقدس ادامه داد: ناجا مسئول تأمین امنیت پشت جبهه‌ها بود علاوه بر انجام مسئولیت ذاتی که همان امنیت داخلی بود نیروی انتظامی در جنگ نیز حضور داشت. ناجا 110 مأموریت خاص و حدود 80 مأموریت با سایر دستگاه‌های اجرایی بر عهده دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های ناجا در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: پیاده‌روی خانوادگی خانواده‌های شهدا، ایثارگران و پرسنل نیروی انتظامی، غبارروبی مزار شهدای دفاع مقدس، تجلیل از آزادگان و رزمندگان ناجا و بازخوانی خاطرات آن‌ها، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس و آسایشگاه‌های سراسر کشور، تجلیل از سربازان نخبه در روز سرباز، تجلیل از جانبازان ویلچری، صبحگاه مشترک ارتش، سپاه و ناجا، آذین‌بندی مراکز انتظامی، برگزاری مسابقات فرهنگی، اعزام خانواده‌های شهدا و جانبازان ناجا به مشهد، رونمایی از 5 کتاب در حوزه دفاع مقدس، برگزاری یادواره و همایش برای شهدای شاخص جنگ تحمیلی و برگزاری جشنواره ناجیان از جمله برنامه‌های ما است.

طیبی گفت: نیروی انتظامی در قرارگاه انتقال تجربیات که ریاست آن بر عهده سرلشکر صفوی و سرلشکر رضایی است عضو می‌باشد و تمام مراکز آموزشی با موظف‌اند 32 ساعت بحث داع مقدس به سربازان آموزش دهند.

دبیر شورای عالی و رئیس سازمان نشر معارف و تجارب انتظامی و دفاع مقدس افزود: طرح مهمی که در حال تکمیل است پروژه ساخت نمادها یا یادبودهای شهدای نیروی انتظامی در محل شهادت آن‌ها در نقاط مختلف کشور است.

وی با اشاره به برنامه‌های ناجا برای ایتام نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: بخش ایتام ناجا راه‌اندازی شده که فرزند‌های نیروی فوت شده را در بر می‌گیرد و این ایتام را تا سن تکلیف در همه زمینه‌ها حمایت می‌کند.

انتهای پیام /

نیروی انتظامی اولین شهید را تقدیم دفاع مقدس کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار