25 هزار نوآموز دختر و پسر گیلانی با نواخته شدن زنگ غنچه ها سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در آئین نواخته شدن زنگ غنچه ها که امروز به صورت نمادین در دبستان دخترانه انقلاب ناحیه 2 رشت به صدا درآمد، گفت: امسال 25هزار نوآموز گیلانی با حضور در هزار و 800 کلاس درس سال تحصیلی خود را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه این تعداد از نوآموزان زیر نظر هزار و 750 مربی تعلیم و تربیت می آموزند، افزود: در تدوین سند تحول بنیادین اهمیت به سزایی به آموزش دوره پیش دبستانی شده است و در اجرای دقیق آن می توانیم برنامه های آموزشی موفقی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد: آموزش ابتدایی دروس تحصیلی، دینداری، اهمیت حفظ محیط زیست، اهمیت تحصیل از جمله مفاهیم آموزشی است که نوآموزان پیش دبستانی در طول سال تحصیلی آموزش می بینند.

حاجتی تصریح کرد: امسال 5 هزار و 100 واحد آموزشی در گیلان آماده استقبال از 375 هزار دانش آموز است.

در ادامه این مراسم همچنین جبار کوچکی نژاد از نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماه مهر طلیعه علم آموزی و ادب است، افزود: دست اندرکاران تعلیم و تربیت با تعامل و ارتباط خوب با دانش آموزان می توانند ضمن فضاسازی جذاب علم و دانش همچنین دانش آموزانی با نشاط و صالح تربیت کنند.

وی با اشاره به اینکه مربیان پیش دبستانی با خدمت جهادی خود نقش مهمی در تربیت نیروی آینده ساز ساز جامعه دارند، افزود: در تلاشیم تا وضعیت شغلی مربیان پیش دبستانی و مربیان خرید خدمت هرچه زودتر مشخص شود.

کوچکی نژاد تصریح کرد: ساماندهی مربیان پیش دبستانی و مربیان خرید خدمت از جمله اولویت های کاری نمایندگان مجلس است.

 

انتهای پیام/ع

 

نواخته شدن زنگ غنچه ها در مدارس گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.