مدیر جهادکشاورزی شهرستان سروآباد گفت: جشنواره انگور ره‌شه با حضور مسئولان استان، امروزدر سالن فرهنگ و ارشاد شهرستان سروآباد برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ مجیدقاسمی نژاد گفت: از یک هزار و ۷۶۰ هکتار باغ انگور رشه دیم در شهرستان سروآباد یک هزار و ۳۳۰ هکتار آن بارور است.

وی افزود: به طور متوسط در هر هکتار هفت تن انگور رشه برداشت می‌شود که پیش بینی می‌شود در مجموع ۱۳ هزار و ۷۲۰ تن انگور رشه در شهرستان سروآباد در سال جاری برداشت شود.

قاسمی نژاد هدف از برگزاری جشنواره انگوره رشه سروآباد را شناسایی و معرفی ظرفیت‌های انسانی و طبیعی این شهرستان عنوان کرد و افزود: حفظ  آب و خاک، جذب سرمایه گذار و تجلیل از انگورکاران نمونه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی یادآور شد: با توجه به طرح توسعه باغات دیم در آینده افق مناسبی برای تولید این محصول وجود دارد که در حال حاضر باغات انگوررشه شهرستان سروآباد به ازای هر ۵ هکتار یک شغل ایجاد کرده و در مجموع ۹۵ شغل ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: باتوجه به ظرفیت طبیعی این منطقه در تولید انگور رشه در آینده این محصول از تازه خوری خارج شده و نیاز است با ایجاد صنایع فرآوری نسبت به تولید محصولات فراوری شده انگور رشه اقدام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد از عرضه انگور رشه در بازارهای کشوری خبر داد و گفت: سازمان تعاون روستایی استان با ایجاد غرفه‌های عرضه محصولات کشاورزی استان در بازارهای تهران نسبت به عرضه انگوررشه اقدام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره امروز چهارشنبه در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سروآباد برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/م

جشنوار انگور ره‌شه در شهرستان سروآباد برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.