مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: عزاداران حسینی برای حفظ محیط زیست از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی استفاده نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ قربانعلی محمدپور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: با توجه به در پیش رو بودن ایام عزای حسینی و پخش نذورات در ظروف یک بار مصرف پلاستیکی و کاغذی، لزوم رعایت مسائل محیط زیستی بیش از پیش احساس می شود.

وی با اشاره به اینکه از دیگر موارد مخرب کیسه ها و ظروف پلاستیکی برخورد آنها با وسایل داغ است، افزود: بر اثر برخورد این مواد با کیسه های پلاستیکی 9 نوع سرطان مختلف در بدن ایجاد می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه نایلکس ها و پلاستیک ها در طبیعت بسیار دیر بازیافت می شوند، اظهار داشت: نایلکس ها و پلاستیک ها باروری زمین را کم کنند و گازهایی که برای محو و نابودی آنها به کار گرفته می شوند باعث بروز بیماری های مختلف شده و هوای اطرافش را برای مدت ها آلوده می کند.

محمدپور اعلام کرد: با توجه به اینکه در روزها و شب های عزاداری سرور شهیدان، استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی بیشتر می شود، از همشهریان عزیز درخواست می شود از ظروف یک بار مصرف گیاهی استفاده کنند و برای تحویل غذاهای نذری از مساجد و تکایا با خود ظرف به همراه داشته تا حجم زباله های تولیدی را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: آموزش مردم از طریق روحانیون و مبلغان دینی به منظور استفاده از نفوذ کلام آنان و هماهنگی با هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها به منظور عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف در توزیع نذورات، در این امر مهم بسیار مفید خواهد بود.

 

انتهای پیام/ع
 

لزوم رعایت مسائل محیط زیستی در ایام عزاداری حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.