معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: عزاداری‌های محرم در قالب طرح «بصیرت عاشورایی» در ۳۴۰ بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حسن امیری  با اشاره به اینکه آماده سازی بقعه‌های متبرکه برای عزاداری‌های محرم در حال انجام است، اظهار داشت: هزینه این برنامه ریزی‌ها از محل نیات واقفان برای عزاداری امام حسین (ع) تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه عاشورا درس عزت و آزادگی را به همه انسان‌ها می‌آموزد، اضافه کرد: محرم ماه توبه، بازگشت به خدا، پیدا کردن حقیقت و راه درست زندگی کردن و درست مردن است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین به تاثیرات قیام عاشورا در انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: مردم ایران در همه تحرکات سیاسی پیام عاشورا را مورد توجه و الگوی خود قرار دادند و به گونه‌ای می توان گفت که بسیاری از موفقیت‌های مردم تحت تاثیر قیام عاشورا بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح «بصیرت عاشورایی» در سال جاری در ۳۴۰ بقعه استان اصفهان برگزار می‌شود، افزود: در قالب این طرح برنامه‌هایی همچون تجمع بزرگ «لبیک یا حسین‌»، احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی‌، ویژه‌ برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان، برگزاری همایش رهروان زینبی ‌ویژه بانوان، برپایی مراسم عزاداری امام سجاد، اجرای همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی و منشور عزت، برگزاری مراسم اربعین حسینی، تجمع «لبیک یا رسول‌الله» همراه با برپایی خیمه‌های معرفت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در طول ایام ماه محرم در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان استان اصفهان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

عاشورا درس عزت و آزادگی را به همه انسان‌ها می‌آموزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.