گلفشان گفت:کارگاه آموزشی دانش افزایی مبارزه با دوپینگ و مواد نیروزا روز پنج شنبه هفته جاری ۳۰ شهریور در مرکز آموزش هلال احمر قم برگزار می‌شود.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛محمد گلفشان، رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم ،گفت: دوره آموزشی و دانش افزایی آشنایی با دوپینگ و داروهای غیر مجاز نیروزا در قم برگزار می‌شود و از این طریق فرصتی برای آشنایی با این پدیده مهم و آسیب زا در ورزش برای علاقمندان به ورزش و ورزشکاران در قم مهیا شده است.

وی افزود: هیئت پزشکی ورزشی استان قم از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی این دوره یک روزه را برگزار می‌کند و هدف از برگزاری آن، افزایش آگاهی مربیان، ورزشکاران و مدیران باشگاه‌ها در مورد داروهایی است که در فهرست ممنوعه آژانس بین المللی ضد دوپینگ موسوم به وادا قرار دارند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم گفت: به دلیل فقدان آگاهی در مورد داروهایی که به طور غیرمجاز سبب افزایش کارکرد بدنی ورزشکاران و به صورت نامحسوس، آسیب به بدن ورزشکاران می‌شود بسیاری از ورزشکاران لطمه‌های زیادی چه در حوزه ورزش حرفه‌ای و چه ورزش همگانی می‌شوند و فدراسیون پزشکی ورزشی، برگزاری دوره‌های علمی دوپینگ را در سراسر کشور به صورت مستمر در دستور کار قرار داده است.

گلفشان بیان داشت: کارگاه آموزشی دانش افزایی مبارزه با دوپینگ و مواد نیروزا روز پنج شنبه هفته جاری ۳۰ شهریور در مرکز آموزش هلال احمر قم برگزار می‌شود و علاقمندان تا پایان امروز چهارشنبه فرصت دارند با مراجعه به هیئت پزشکی ورزشی استان قم برای حضور در این دوره مهم و مفید، ثبت نام کنند.

وی عنوان کرد: هزینه این دوره آموزشی فقط ۱۰۰ هزار ریال است و به شرکت کنندگان در این کارگاه یک روزه، گواهی رسمی شرکت در دوره اعطا می‌شود و افزون بر این، افزایش آگاهی راجع به این موضوع مهم در عرصه فعالیت‌های ورزشی و لیست جدید داروهای ممنوعه ۲۰۱۷ بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان قم تصریح کرد: علاوه بر دوره آموزشی مبارزه با دوپینگ، برگزاری دوره مدون سراسری ماساژ ورزشی شامل ۵۰ ساعت آموزش تئوری و عملی از برنامه‌های هیئت پزشکی ورزشی استان قم در دهه سوم مهرماه است و مراکز ماساژ و استخرها فقط می‌توانند از ماساژورهایی استفاده کنند که این دوره یا دورهای مشابه رسمی قبلی را پشت سر گذاشته باشند.

انتهای پیام/ح

دوره مبارزه با دوپینگ و مواد نیروزا در قم برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار