اولین کارگاه آموزشی درمان سوء مصرف مواد مخدر با داور های آگونیست برای مراکز درمان اعتیاد جنوب استان در شهرستان مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،این کارگاه با حضور کارشناسان و مسئولین فنی مراکز درمان اعتیاد جنوب استان و کارشناس مسئول مراکز درمان سوء مصرف مواد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان مهاباد انجام شد.

دکتر مهران رامی کارشناس مسئول مراکز درمان سوء مصرف مواد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از اهداف برگزاری این کارگاه را ارائه پروتکل جدید درمانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای مراکز درمان اعتیاد در سطح استان بیان کرد و گفت: این اولین کارگاهی است که در سطح استان و به میزبانی شهرستان مهاباد برگزار شده سپس این کارگاه برای مراکز، مرکز استان در ارومیه و نیز شمال استان به میزبانی شهرستان خوی اجرا می شود.

وی افزود : 91 مرکز درمانی اعتیاد در سطح استان مشغول فعالیت هستند که 22 مرکز در جنوب استان 45 مرکز در شهرستان ارومیه و بقیه در شمال استان مشغول فعالیت می باشند.

دکتر مهران رامی اظهار داشت : داروهای آگونیست داروهایی هستند که در مغز انسان تاثیراتی مانند مواد مخدر می گذارند ولی عوارض زیادی ندارند و فرد معتاد با استفاده از این دارو های می تواند فعالیت های خود را نزدیک به زندگی طبیعی انجام دهد.و بر مشکلات شخصی، خانوادگی و اجتماعی خود غلبه نماید.

انتهای پیام/ع

اولین کارگاه آموزشی  درمان سوء مصرف مواد مخدر با داور های آگونیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.