در هفته دفاع مقدس از 31 شهریور 96 تعداد 110 ویژه برنامه توسط سپاه ناحیه دامغان و بسیج شهرستان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سرهنگ محمد خوشقدم فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: در هفته دفاع مقدس از 31 شهریور 96 تعداد 110 ویژه برنامه توسط سپاه ناحیه دامغان و بسیج شهرستان اجرا می شود که احترام به جایگاه شهدا، گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا از نخستین برنامه‌ های هفته دفاع مقدس است.


وی، چاپ چهار کتاب خاطرات فرماندهان دوران دفاع مقدس دامغان را از برنامه هایهفته دفاع مقدس دانست و افزود: به منظور حفظ آثار، خاطرات و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی علیه ایران، تا کنون هشت عنوان کتاب از فرماندهان شهید شهرستان دامغان در حال تهیه است که در حال حاضر چهار عنوان آماده چاپ شده است.


خوشقدم اظهارداشت: زنان جانباز، جانبازان بالای 50 درصد، نقش جهادگران دامغان، عملیات کربلای چهار و والفجر مقدماتی، عنوان 6 کتابی است که از زندگی شهدا و خاطرات جانبازان و رزمندگان دامغانی آماده چاپ است.


وی تصریح کرد: باهدف بازخوانی حماسه جنگ تحمیلی برای نسل سوم و چهارم انقلاب و یادآوری روزهای به یادماندنی دفاع مقدس برای رزمندگان، ویژه برنامه اعزام نمادین پیشکسوتان دفاع مقدس به مناطق عملیاتی انجام خواهد شد.


فرمانده سپاه ناحیه دامغان افزود: با توجه به همزمانی این هفته با شروع مدارس، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح صبح روز اول مهرماه در دبیرستان شاهد دخترانه دامغان برگزار خواهد شد و به مناسبت همزمانی با ایام محرم نیز برافراشته شدن پرچم اباعبدالله الحسین (ع) نیز در دستور کار است.


خوشقدم، برپایی نمایشگاه افلاکیان، تجلیل از سربازان نمونه و اجرای رژه موتوری را نیز از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس در دامغان عنوان کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس باید برنامه ها به خوبی بیانگر رشادت های رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و شهدای عزیز در دفاع جانانه از خاک و ناموس ایران باشد.


در دوران دفاع مقدس 16 هزار رزمنده و بسیجی دامغانی در بیش از 20 عملیات بزرگ و کوچک حضور داشتند، استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.


انتهای پیام/ م


110عنوان برنامه هفته دفاع در دامغان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.