تیم جراحی اتاق عمل بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر به سرپرستی دکتر امیر امینی نوایی متخصص جراح مغز و اعصاب موفق به انجام عمل جراحی تومور مغزی هیپوفیز به روش آندوسکوپی از طریق بینی برای اولین بار در این شهرستان شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   دکتر امینی نوایی جراح مغز و اعصاب شهرستان کاشمرگفت: این عمل جراحی بر روی خانم 63 ساله که با کاهش بینایی و سردرد مراجعه نموده بود، انجام شد .

وی با اشاره به اینکه غده هیپوفیز که در ناحیه زیر مغز قرار گرفته، وظیفه تنظیم سطح ترشح هورمون‌های بدن را دارد، گفت: در بررسی و معاینات انجام شده بر روی بیمار، تومور غیر ترشحی هیپوفیز تشخیص داده شد و بیمار برای عمل جراحی آندوسکوپ از طریق بینی به اتاق عمل منتقل شد.


دکتر امینی با اشاره به این که این عمل جراحی بصورت تیمی انجام می شود افزود: با همکاری دکتر کریم جلائیان متخصص گوش،حلق و بینی و دکترهادی عزمی متخصص بیهوشی و کادر اتاق عمل در مدت زمان حدود سه ساعت عمل با موفقیت انجام شد.

متخصص جراح مغز و اعصاب ادامه داد : باز نشدن جمجمه بیمار، کاهش تورم مغز، کمترین تخریب در ساختمان آناتومیک، دسترسی آسانتر و تخلیه کامل تومور، کاهش درد بعد از عمل و خونریزی کمتر را از مزایای عمل جراحی تومور هیپوفیز به روش آندوسکوپی از راه بینی عنوان کرد.

 


انتهای پیام //ف.م

 

برای اولین بار د رکاشمر انجام عمل جراحی تومور مغزی هیپوفیز به روش آندوسکوپی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار