نماینده ویژه روسیه در افغانستان گفت آمریکا خواستار همکاری با مسکو در افغانستان است اما تحریم‌های ضد روسی این همکاری را محدود خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، نماینده ویژه روسیه در افغانستان پس از دیدار با همتای آمریکایی خود گفت واشنگتن تمایل دارد در افغانستان با مسکو همکاری کند، اما سیاست تحریم‌های آمریکا راه را برای این همکاری دشوار کرده است.

زمیر کابولوف – نماینده ویژه روسیه در افغانستان – گفت آلیس ولز، همتای وی، «تمایل واشنگتن به منظور همکاری با روسیه در افغانستان را مطرح کرده است و همچنین اذعان کرده است حوزه این همکاری‌ها بسیار محدود خواهد بود.» با این‌حال، این مقام روسی درباره این همکاری‌های محدود جزئیات بیشتری اعلام نکرد.

وی گفت افغانستان یکی از بخش‌هایی است که در آن می‌توان همکاری‌های «به نسبت بی‌دردسری» میان واشنگتن و مسکو را مشاهده کرد. وی در عین حال گفت تحریم‌های ضد روسی از جانب آمریکا، فرصت همکاری‌های دوجانبه در مسائل بین‌المللی مهم را محدود می‌کند.

کابولوف گفت: «ولز می‌داند که تحریم‌ها وجود دارند. اما این آن‌ها بودند که این تحریم‌ها را وضع کردند.» وی گفت: «شما آن را وضع کرده اید و در صورتی که قصد دارید با ما همکاری کنید این شمایید که باید آن‌ها را لغو کنید.»

وی همچنین به خبرنگاران گفت ممکن است روسیه فروش بالگردهای ام آی-35 (Mi-35) را به دولت افغانستان آغاز کند.

انتهای پیام/

 

تلاش آمریکا برای همکاری با روسیه در افغانستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار