فرماندار شهرستان چابهار گفت: لایروبی بندرصیادی بریس این شهرستان به افزایش صید و ایجاد اشتغال دریایی در حوزه شیلات کمک می‌کند.

لایروبی بندرصیادی بریس چابهار به افزایش اشتغال کمک می‌کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ایوب درویشی فرماندار شهرستان چابهار اظهار داشت:هم اینک با توجه به جمع شدن گل ولای، خاک و ماسه در حوضچه بندر صیادی بریس تردد برای لنج‌های صیادی سخت شده و بسیاری از آنان به بنادر همجوار کوچ کرده اند.

وی با بیان اینکه در بندر صیادی و ماهیگیری بریس بیش از چهار هزار نفر به وسیله ۱۴۱ فروند لنج و ۲۶۴ فروند قایق مشغول صید و صیادی هستند، خاطرنشان کرد: نباید این همه اشتغال برای لایروبی نشدن یک بندر از دست برود.

درویشی  ادامه داد: اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان و دستگاه‌های دست اندر کار اقدامات و پیگیری لازم را برای لایروبی بندر صیادی بریس انجام دهند.

فرماندار چابهار گفت: دریا مهمترین حوزه برای اشتغالزایی در سواحل مکران و به ویژه این شهرستان ساحلی است.

درویشی بر استفاده مناسب از ظرفیت و توانمندی دریا، شیلات و بنادر صیادی و ماهیگیری تاکید کرد و اظهار داشت: علاوه بر بندر بریس، بنادر هفت تیر و طیس نیز نیازمند لایروبی هستند.

وی بیان کرد: بیشتر بنادر ماهیگیری شهرستان چابهار در اوایل دهه ۱۳۷۰ ساخته شده اند که به دلیل جمع شدن گل و لای فراوان در حوضچه بنادر صیادی همچون بریس، هفت تیر و طیس چندین هزار صیاد با مشکل جدی برای فعالیت مطلوب صید و صیادی مواجه هستند.

وی بیان کرد: در بندر ماهیگیری و صیادی بریس گل و لای به حدی رسیده که در شرایط جزر و مد قایق‌ها و لنج‌ها به طور کامل بر روی گل قرار می‌گیرند.

رئیس اداره شیلات بریس چابهار نیز  گفت: اسکله بندر صیادی بریس از نوع سنگی و بتنی، طول موج شکن آن ۵۹۴ متر، پهلوگیری اسکله ۱۶۰ متر، بازوی فرعی ۹۵ متر و وسعت حوضچه آن ۲۵ هکتار است.

عطاالله رئیسی افزود: با توجه به اینکه گل و لای فراوانی در حوضچه بندر بریس جمع شده لایروبی این بندر بسیار ضروری است.
وی تاکید کرد: ساخت ایستگاه آتش نشانی در بندر صیادی بریس با توجه به فاصله ۶۰ کیلومتری با چابهار، یکی از ضرورت‌های این بندر است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

دریا مهمترین حوزه برای اشتغالزایی در سواحل مکران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار