مدیرجهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به برداشت ۸۲۰ تن بادام ازسطح باغات شهرستان گفت: این میزان تولید درمقایسه با سال گذشته ۸۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  رضا امینی مدیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت: یک هزارو ۱۴۵ هکتار از زمین‌های باغی بروجرد زیرکشت درخت بادام رفته که ازاین مقداریک هزارو ۵۰ هکتار بارور و ۱۴۰ هکتار نیز به صورت نهال است.

وی افزود: سال گذشته به دلیل خشکسالی و سرمازدگی در سطح باغات بروجرد ۴۵۰ تن بادام برداشت شد.

۸۲ درصد افزایش تولید بادام در باغات بروجرد

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد گفت: کاربرداشت گردو نیزدرسطح سه هزارو ۹۸۴ هکتار از باغات تحت پوشش این شهرستان انجام شده است.

امینی مجموع باغات مثمر گردو بروجرد را ۲ هزارو ۹۴۳ هکتارعنوان کرد و ادامه داد: پیش بینی برداشت گردو از این باغات چهار هزار و ۳۱۴ تن بوده که به دلیل بیماری درختان گردو امسال میزان تولید محصول در مقایسه با سال قبل با ۱۴ درصد کاهش روبرو بوده است.

وی اضافه کرد: امسال سه هزار و ۲۳۶ تن تولید گردو از اراضی باغی این شهرستان برداشت شده که این مقداردرسال گذشته سه هزارو ۶۷۸ تن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: سطح بارور درختان گردودربروجرد امسال ۲۰۰ هکتارافزایش یافته است.

بروجرد با یک هزار و ۶۰۶ کیلومترمربع مساحت و بیش از ۳۵۰ هزارتن جمعیت درشمال لرستان واقع شده و دارای ‎ ۹۰ هزار هکتار اراضی منابع ملی و ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.

حدود ۱۵ هزار هکتار از سطح زمین‌های کشاورزی شهرستان بروجرد باغی است که سالانه ۹۰ هزارتن میوه تولید و روانه بازار مصرف استان و شهرستان‌های همجوار می‌شود.

درحال حاضر بیش از ۳۵ درصد از جمعیت شهرستان بروجرد به صورت مستقیم دربخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ د

افزایش ۸۲ درصدی تولید بادام درباغات بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.