تولیت آستان حضرت معصومه(س):

استفاده حداکثری از ظرفیت هیئات مذهبی برای بیان معارف اهل بیت(ع)

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت هیئات مذهبی برای بیان معارف اهل بیت(ع) تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی،  تولیت آستانه حرم حضرت معصومه(س)در همایش بزرگ هیأت‌های مذهبی قم که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت هیأت‌های مذهبی برای بیان معارف اهل بیت(ع) تأکید کرد و گفت:برای این که مجالس عزاداری محرم مورد پسند امام زمان(عج) باشد، باید با محوریت روحانی و عالم دینی برگزار شود.

وی جایگاه هیأت‌های مذهبی را رفیع و بلند دانست و افزود: هیأت‌های مذهبی با برگزاری مجالس عزای اباعبدالله الحسین(ع) به چند مطالبه قرآنی پاسخ می‌دهند.

 حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تعظیم شعائر الهی را یکی از مطالبات قرآنی برشمرد و گفت: قرآن کریم فرموده هر کس شعائر الهی را بزرگ بشمارد و تعظیم کند نشانه تقوای قلبی است.

 تولیت آستان حضرت معصومه(س)افزود: قرآن کریم از مسلمانان خواسته که با هم برادر باشند، بنابراین یکی از رسالت‌های مهم هیأت‌های مذهبی پاسخگویی به این ندای قرآنی است.

وی تأکید کرد: هیأت‌های مذهبی تشکیل شده‌اند تا مردم را دور هم جمع کرده و به مطالبه قرآنی «واعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَ لاتَفَرَّقُوا» عمل می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی راهبرد مهم مقام معظم رهبری درباره جذب حداکثری و دفع حداقلی را مورد توجه قرار داد و از مسئولان هیأت‌های مذهبی خواست که برای جذب حداکثری افراد در محافل مذهبی تلاش کنند.

تولیت آستان حضرت معصومه(س)در بیان اهداف برگزاری مجالس عزاداری اظهار کرد: سوگواری در عزای امام حسین(ع) با این هدف برگزار می‌شود که ما خودمان را شریک در غم اهل بیت(ع) بدانیم.

وی افزود: در مجالس عزاداری کسانی که آشنا به معارف اهل بیت(ع) و توطئه‌های دشمنان هستند باید برای مردم صحبت کنند، راه مبارزه با بدعت‌ها را به آنها بیاموزند.

انتهای پیام/ش

سخنرانی تولیت آستان حضرت معصومه در همایش هیئات مذهبی قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار