وزیر خارجه چین در دیدار با همتای کره جنوبی خود، درخواست برای برچیده‌شدن سامانه دفاع موشکی تاد را تکرار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز پنجشنبه، خبرگزاری دولتی شین هوا اعلام کرد وانگ یی – وزیر خارجه چین – در گفتگو با همتای کره جنوبی خود بار دیگر درخواست برای برچیده‌شدن سامانه ضدموشکی تاد از کره جنوبی را تکرار کرد.

وانگ‌یی این اظهارات را روز چهارشنبه و طی ملاقات با وزیر خارجه کره جنوبی در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بیان کرده است.

کره جنوبی و آمریکا اعلام کرده اند حضور سامانه دفاع ضدموشکی تاد برای دفاع در برابر تهدیدها از جانب کره شمالی لازم است. با این‌حال، چین اعلام کرده است استقرار این سامانه دفاعی به کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره کمک نمی‌کند. مقامات چین همچنین باور دارند استقرار این سامانه دفاعی، امنیت این کشور را تهدید می‌کند.

در هفته گذشته، سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد استقرار سامانه دفاع ضدموشکی تاد در کره جنوبی بر روابط تجاری میان دو کشور تاثیر منفی گذاشته است.

گائو فنگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین در یک کنفرانس خبری با اشاره به این مطلب اعلام کرد استقرار سامانه موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی منافع امنیتی راهبردی چین را در معرض خطرات جدید قرار داده و پکن امیدوار است که طرف کره جنوبی به منافع حیاتی چین و نگرانی های مشروع پکن در این زمینه توجه لازم را نشان دهد و با این مسئله درست برخورد کند.»‌

او همچنین افزود روابط تجاری میان دو طرف در طول چند سال گذشته با ثبات بوده است ولی همکاری‌های سئول و پکن و تبادلات میان دو طرف به افکار عمومی نیز وابسته است.

او تاکید کرد تجارت میان دو کشور از ظرفیت بالایی برخوردار است و چین برای مناسبات تجاری و اقتصادی اهمیت زیادی قائل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار