روسای جمهور افغانستان و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

دیدار «اشرف غنی» و «دونالد ترامپ» در حاشیه اجلاس سازمان مللبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان  با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا دیدار کرد.

در این دیدار سران دو کشور در خصوص مبارزه  با تروریسم، تأمین امنیت، توسعه اقتصادی، تجهیز نیروهای امنیتی، ظرفیت ها و قربانی های نیروهای امنیتی افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

دونالد ترامپ گفت: هم اکنون در افغانستان 20 گروه تروریستی فعالیت دارند که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با نیرومندی و دلیری علیه آنها می جنگند. وی اضافه کرد که ما صد در صد برای تأمین امنیت و مبارزه با تروریسم در افغانستان متعهد هستیم.

ترامپ خاطر نشان کرد که حکومت و مردم ایالات متحده آمریکا متعهد به هر نوع همکاری با افغانستان و تطبیق استراتژی اعلام شده در مورد جنوب آسیا و افغانستان می باشند.

رئیس جمهور ایالات متحدۀ آمریکا گفت کشورش ضمن همکاری های اقتصادی با افغانستان، کشورهای دیگر را نیز برای کمک و همکاری در عرصه های مختلف با افغانستان، تشویق خواهد نمود.

اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان نیز در سخنان خود با استقبال از استراتژی جدید ایالات متحده آمریکا، آن را برای حکومت آمریکا یک تصمیم تاریخی دانست.

رئیس جمهور گفت: استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان و منطقه این فرصت را مهیا ساخته است که در زمینۀ تأمین امنیت و مبارزه با تروریسم اقدامات جدی را روی دست گیرند.

اشرف غنی تصریح نمود که صلح پایدار و با عزت برای حکومت و مردم افغانستان یک اولویت است.

وی بر همکاری های اقتصادی منطقه ای تأکید کرد و در خصوص فرصت های موجود اقتصادی، منابع طبیعی و فرصت  های سرمایه گذاری در عرصه های مختلف در افغانستان، به رئیس جمهور آمریکا اطلاعاتی ارائه کرد.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد که حکومت افغانستان به منظور رشد و توسعه  اقتصادی، تلاش ها را در زمینۀ همکاری های اقتصادی، ترانزیتی و تجارتی آغاز نموده و به منظور جلب سرمایه گذاری بیرونی آمادۀ هر نوع همکاری می باشد.

اشرف غنی از حمایت ایالات متحده آمریکا جهت توسعه منابع طبیعی افغانستان استقبال کرد و گفت: توسعه اقتصادی و رفاه افغانستان، به توسعه بخش معادن بستگی دارد که از این مسیر ما روی پای خود خواهیم ایستاد و از عهده مصارف امنیتی بیرون خواهیم شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار