صوفی زاده گفت: حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه ها مطالبه ای عمومی است که باید بدون عجله و با درنظرگرفتن شان آن ها موضوع را پیگیری کنیم.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از  سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نائب رئيس بانوان فدراسيون فوتبال معتقد است حركت منطقی به سمت تحقق موضوع حضور بانوان در ورزشگاه ها كه یک مطالبه عمومی محسوب می شود ، آغاز شده است و در فدراسيون فوتبال كه نهاد متولی اين رشته است تلاش برای برنامه ريزی اين مهم ادامه دارد.

لیلا صوفی زاده در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها در گفتگو با سایت فدراسیون فوتبال به موارد مختلفی اشاره كرد.

بازی ايران -سوريه را در حالی سپری كرديم كه بانوان كشور مهمان حضور داشتند ،اما بانوان ايرانی امكان حضور نداشتند؟

بله، من متوجه حق بانوان ايرانی هستم و بارها مطالبات آنها را از رسانه ها و گفتگوهای مستقيم و نامه ها دريافت كردم. در خصوص حضور بانوان كشور سوریه بايد عنوان كنم كه ما در ابعاد بين المللی و پروتكل ها موظف به فراهم آوردن حضور تماشاگران مهمان در ورزشگاه هستيم اما هنوز امكان هماهنگی با تمامی مراجع ذی ربط و حضور بانوان ايرانی بوجود نيامده است .

آيا اين اتفاق قرار نيست رخ دهد؟

قطعا ما به مطالبه عمومی برای حضور خانواده ها در ورزشگاه ها اهميت می دهيم. در اين زمينه حتی در فدراسيون فوتبال برنامه ريزی ها آغاز شده است و در صدد فراهم آوردن ساز و كارهايی هستيم كه به محض موافقت با حضور بانوان در ورزشگاه ها، برنامه اين حضور را نيز اعلام كنيم.

در حال حاضر چه مشكلی وجود دارد؟

وزارت ورزش و جوانان به عنوان دستگاه متولی ورزش عزم جدی والبته منطقی و به دور از هياهو برای فراهم آوردن شرايط حضور بانوان در ورزشگاه ها دارد.آنچه مسلم است مسعود سلطانی فر،وزیر ورزش و جوانان و مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با توجه به اشراف و تسلط به مسايل فرهنگی ، سياسی و اجتماعی كشور با برنامه عمل كرده اند و به دنبال این هستند با فراهم آوردن شرایط و حفظ شان و منزلت بانوی باوقار ایران زمین، روند حضور آنان را در ورزشگاه ها فراهم سازند. با این وجود به نظر می رسد جامعه نبايد در اين حق خود عجله داشته باشد و رسانه ها بايد همراهی كنند. مهم این است كه وزارت ورزش و جوانان اقداماتی را برای تحقق اين مهم آغاز كرده است و فدراسيون فوتبال هم بهترين شرايط را فراهم خواهد كرد. با این وجود باز هم تاكيد می كنم بايد كمی صبر كرد.

پس خانواده ها اميدوار باشند ؟

شكی نيست كه مردم با فرهنگ و اصیل ایران در جایگاهی هستند كه ورزشگاه های ما آمادگي ميزبانی از بانوان و خانواده ها را داشته باشند. راهی كه آغاز شده مستلزم دوری از جنجال و هياهو است تا فرآیند حضور خانواده ها در ورزشگاه ها پايدار باقي بماند. وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون فوتبال به تنهايی نمی توانند اين حضور را فراهم كنند اما به لطف خدا و با توجه به درايت متوليان ورزش و فوتبال، هماهنگی و همراهی برای تحقق اين مطالبه عمومی انجام خواهد شد. همانطور که گفتم امیدواریم زیرساخت های لازم برای حفظ شان و منزلت حضور بانوان گرانقدرمان در ورزشگاهها فراهم آید.

انتهای پیام/

اظهارات صوفی زاده به حضور بانوان  ایرانی در ورزشگاه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار