امام جمعه اصفهان گفت: هرکجا ظالمی باشد و به جمعی از مسلمانان ظلم می‌کند وظیفه داریم از مسلمانان دفاع کنیم؛ همواره دشمن مظلوم و حامی ستمگر باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان اصفهان اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند کسی که دهه عاشورا روز غم و اندوه او باشد خداوند روز قیامت را روز فرح او قرار خواهد داد که امیدواریم بتوانیم به وظایف خود در ایام محرم و صفر عمل کنیم.

وی افزود: روزی که صدامیان از آبادان تا قصر شیرین مکان‌های مرزی ما را از زمین و هوا مورد هجوم قرار دادند تا به خیال خود ملتی که تازه انقلاب کرده بتوانند قسمتی از کشور را از آن جدا کنند و حکومت انقلاب اسلامی را ساقط کنند.

امام جمعه اصفهان گفت: هفته دفاع مقدس از جمله روزهایی است که انسان‌ها توانستند وظیفه خود را در قبال پروردگار انجام دهند روزهای خداست و این روزها باید گرامی داشته شود و هر روز باید به یاد شهدا باشیم که اکنون نیز در مقابل آمریکا و تروریست از میهن اسلامی دفاع می‌کنند.

وی عنوان داشت: 2 گونه جهاد ابتدایی و دفاعی وجود دارد، جهاد ابتدایی به معنای آن است که به یک کشور ظالم حمله شود و جهاد دفاعی یعنی کشوری به ما حمله کند و ما از خود دفاع کنیم؛ در طول تاریخ اسلام ما جهاد ابتدایی نداشته‌ایم و تمامی جنگ‌ها از صدر اسلام جهاد دفاعی بوده است.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: جنگ‌های اسلام و 8 سال دفاع مقدس صرفاً با هدف دفاع از اسلام بوده و مسلمانان با کسی جنگ ندارند چراکه بنای دین اسلام این است که در جهان صلح و امنیت وجود داشته باشد.

وی عنوان داشت: هرکجا ظالمی باشد و به جمعی از مسلمانان ظلم می‌کند وظیفه داریم از مسلمانان دفاع کنیم؛ همواره دشمن مظلوم و حامی ستمگر باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: حضور رزمندگان اسلام در سوریه برای جنگ با داعش علاوه بر حمایت از مسلمانان و حرم حضرت زینب(س) در واقع برای دفاع از میهن اسلامی است و اگر مسؤولان نظام جمهوری اسلامی برای مشاوره به سوریه اعزام نمی‌شدند وضعیت آن‌جا به گونه دیگری بود و در صورت پیروزی داعش نخستین هدف آنان جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به حضور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در سوریه تصریح کرد: ما به استقبال دشمن می‌رویم تا دشمن وارد کشور ما نشود؛ ما می‌دانیم اگر مردم سوریه و عراق از داعشی‌ها شکست بخورند جنگ با سوریه بهانه داعش برای جنگ با ایران است.

طباطبایی‌نژاد بیان داشت: در ابتدای جنگ با عراق رزمندگان اسلام در استفاده از ابزارهای جنگی مشکل داشتند اما در حال حاضر همه وسایل جنگی را بدون نیاز به بیگانگان خودمان تولیدمی‌کنیم؛ آمریکا از موشک‌های ایران می‌ترسد و این به دلیل آن است که موشک‌های ما را در سوریه دیده‌اند.

وی اذعان کرد: ما به محل استقرار داعشی‌ها به صورت نقطه‌ای حمله کردیم و این وظیفه ما و دستور الهی است چراکه واجب است همواره خود را برای دفاع از کشور و اسلام آماده کنیم و به همین جهت است که ترامپ دیوانه شده و حرف‌های جنون‌آمیز می‌زند

امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل یادآور شد: تنها همراه ترامپ برای سخنرانی در سازمان ملل نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود و صحبت‌هایی که علیه جمهوری اسلامی ابراز کرده برای هیچ کسی قابل قبول نبوده است؛ دشمنان فکر می‌کنند جوانان ما دست از اسلام برداشته‌اند اما حججی‌ها در کشور ما هستند.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی علی‌رغم ریزش‌ها روز به روز رویش داشته و دشمن بیش از آن‌که از موشک‌های می‌ترسد از امثال شهید حججی‌ها می‌ترسد، جوانانی که تا آخرین قطره خونشان می‌جنگند.

 

انتهای پیام/م

 

مسلمانان با کسی بنای جنگ ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.