شهردار تهران گفت:برای افزایش قطارها باید منابع مالی اعم از ارزی و ریالی تامین شود و قرار است 1000 واگن در برنامه ای مشخص در اختیار شهرداری تهران قرار بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی نجفی شهردار تهران صبح امروز در حاشیه پیاده‌روی‌که به مناسبت روز جهانی بدون خودرو در هسته مرکزی شهر تهران با حضور اعضای شورای شهر و تعدادی از معاونین‌ و با همراهی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: تهران چند سالی است که به کمپین روز جهانی بدون خودرو پیوسته و امروز در اقدامی نمادین، همراه با شهروندان و اعضای شورای شهر پیاده در هسته مرکزی شهر راه رفتیم.

وی با بیان اینکه هدف‌ما این است که به شهروندان یادآوری کنیم که اگر به هوای پاک احتیاج دارند باید از خودمان شروع کرده و همکاری کنیم، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند مسیرهای کوتاه و مسیرهایی که می‌توان پیاده طی کرد، بدون خودرو بروند و خود را از این ورزش طبیعی که در سلامت جسم و جان تاثیرگذار است، محروم نکنند.

نجفی با بیان این‌که امروز روز جمعه است و کم و بیش تهران کم ترافیک و بدون خودرو است، ادامه داد: امیدواریم این اقدام نمادین در دیگر روزهای سال نیز عملیاتی شود.

1000 واگن در اختیار متروی تهران قرار می‌گیرد

شهردار تهران در مورد وضعیت حمل و نقل عمومی نیز با بیان اینکه آن اقداماتی که باید انجام شود مشخص است اما محدودیت منابع و مالی داریم، گفت: باید در این زمینه فکری کنیم، چرا که امروز من در مترو با همشهریان صحبت کردم و آنها از اقدامات مترو رضایت داشتند، اما عنوان کردند که ابتدای صبح و عصرها شاهد ازدحام بیش از حد در مترو هستند و این مساله موجبات نارضایتی آنها را فراهم کرده و باید هرچه زودتر تعداد قطارها را افزایش دهیم تا سرفاصله حرکت قطارها کاهش یابد.

نجفی افزود: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها پنج دقیقه است که باید به 3.5 دقیقه کاهش یابد، تا ظرفیت جابجایی مسافر نیز به وسیله مترو افزایش یابد.

شهردار ادامه داد: برای افزایش قطارها باید منابع مالی اعم از ارزی و ریالی تامین شود و البته مقدماتی فراهم شد تا با کمک دولت از فاینانس استفاده کنیم.

وی اعلام کرد: قرار است 1000 واگن طی برنامه‌ای در اختیار تهران قرار گیرد.

اتوبوس‌های مجاری در راه تهران

شهردار تهران درباره کمبود اتوبوس نیز اظهار کرد: در حوزه اتوبوسرانی نیز برنامه‌ای داریم و پیش بینی شده که اتوبوس‌ها از مجارستان وارد شوند که امیدواریم طی دو سه ماه آتی این مهم عملیاتی شده و اتوبوس‌های جدید وارد ناوگان شوند.

شهردار تهران همچنین در مورد فعالیت تاکسیرانی نیز با بیان این که سازماندهی بهتری در مورد تاکسیرانی باید انجام شود، گفت:  باید سازوکاری برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌ سیستم‌های جدید مجازی و اینترنتی در بستر تاکسی‌ها استفاده کنیم و چارچوب عمومی‌تری در دل طرح ساماندهی ایجاد کنیم که امیدواریم تا پایان سال تحولاتی در این حوزه رخ دهد.

وی همچنین در خصوص مغفول ماندن بحث معاینه فنی در تهران، بیان کرد:متاسفانه نظارت آنگونه که باید نیست و بحث ما این است که بعد از دو هفته اول مهرماه و تسلط یافتن بر ترافیک، معاینه فنی به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و دوستان ما در پلیس راهور نیز در این موضوع اعلام آمادگی کردند.

شهردار تهران همچنین در خصوص تردد خودروهای قدیمی در تهران با بیان این که مشکل منابع مالی، مانع جدی در طرح جایگزینی خودروهای قدیمی و فرسوده است، ادامه داد: شرکت‌های خودروساز در راستای نوسازی اعلام آمادگی کردند و امیدواریم دولت کمک‌های لازم را در این خصوص داشته باشد.

اختلاف‌نظر با وزارت دارایی در خصوص بدهی و مطالبات شهرداری

وی همچنین در خصوص حضورش در هیات دولت و سرانجام بدهی‌ها و مطالبات متقابل دولت و شهرداری با بیان این که سه جلسه است که به عنوان شهردار تهران در جلسات  شرکت می‌کنم و پیش از این نیز در جلسات هیات دولت حضور داشتم، گفت: قرار نبود مسائلی همچون بدهی و مطالبات در هیات دولت مطرح شود، اما تاکنون با چهار وزارتخانه وارد بحث شدیم و کارگروه‌های مشترکی نیز داشته‌ایم و باید اعلام کنم که اختلاف نظری در خصوص بدهی و مطالبات متقابل بین شهرداری و وزارت امور دارایی وجود دارد که کارگروهی مشترک ایجاد شده و امیدواریم ظرف دو سه ماه آینده سرانجام مطالبات و بدهی‌ها مشخص و برنامه‌ای برای بازپرداخت آنها تهیه شود.

ارائه گزارشی از وضعیت روزنامه همشهری ظرف یک ماه آینده

نجفی در مورد حواشی روزنامه همشهری گفت: هیات مدیره جدید تشکیل و «حاجی»که یکی از چهره‌های توانمند است، به عنوان مدیر مسئول فعالیت کرده و قرار شد گزارشی از وضع موجود و همه فعالیت‌های روزنامه همشهری و راه حلی برای موسسه همشهری از نظر مالی و فرهنگی ارائه بدهد.

شهردار تهران با بیان این که قطعا جهت‌گیری ما این است که موسسه همشهری وارد رقابت ناسالم نشود، گفت: همشهری مجلات زیادی چاپ می‌کند که از نظر فرهنگی و اقتصادی توجیهی ندارد و امیدواریم تیم تخصصی جدید ظرف یک ماه آینده گزارشی از وضعیت همشهری ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
همه جای دنیا مترو رو یه جاهایی میزنن که خیابوناش جای اتوبوس و تاکسی نداره ولی شهرداری به جای اینکه تو محله های متراکم مث جوادیه و بازار و ابوذر و بقیه مترو بزنه ورداشته همینجوری هردمبیلی و یلخی همه جای تهرانو مترو کشیده حتی اونجاهایی که چن تا اتوبان داره
آخرین اخبار