مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد ریال از مطالبات دامداران به حساب آنان واریز شده و بر این اساس حدود ۹۷ درصد مطالبات پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمدرضا اسماعیلی در ارتباط با طرح خرید شیر حمایتی در سطح استان اظهار داشت: با توجه به اوج‌گیری مشکلات دامداران و فعالان در بخش تولید شیر خام در سال گذشته، در راستای تثبیت قیمت شیر خام تولیدی، حمایت از دامداران، جذب شیر مازاد در سطح بازار و جلوگیری از نوسانات قیمت شیر خام، از ابتدای خرداد ماه ۹۵ طرح خرید شیر حمایتی آغاز شد و با توجه به اثرات مثبتی که در این زمینه ایجاد نمود، مقرر شد در سال جاری نیز اجرای طرح ادامه یابد.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع طرح تا پایان مرداد ماه جاری بیش از ۱۲۷هزار تن شیر خام به ارزش ریالی ۱۶۵۲ میلیارد ریال در قالب طرح از دامداران خریداری شده و مقدار ۱۰۰۸۳ تن خامه و ۱۰۸۹۲ تن شیر خشک استحصالی از شیر دریافتی، تولید شد که بخشی در صنایع لبنی داخلی و بخشی در قالب صادرات به سایر کشورها مورد استفاده قرارگرفت.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد ریال از مطالبات دامداران به حساب آنان واریز شده و بر این اساس حدود ۹۷ درصد مطالبات پرداخت شده است.

وی افزود: اجرای این طرح، تاثیر بسیار زیادی بر جلوگیری از کاهش قیمت شیر تولیدی، افزایش تقاضای شیر از طرف صنایع لبنی و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار ایجاد نموده و رضایتمندی دامداران را به دنبال داشته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار