مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از اجرای برنامه یک روز با هنرستان من در 165 هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش همدان خبر داد.

اجرای  یک روز با هنرستان من درهنرستان فنی و حرفه‌ای و کارودانش همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی خزاعی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه هر سال این برنامه اجرا می‌شود، گفت: 5 هزار و 500 هنرجوی پایه دهم در این مراسم شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه طرح یک روز با هنرستان من در 165 هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش همدان و در 800 کارگاه اجرا شد، خاطرنشان کرد: تولید و اشتغال در آموزش و پرورش با تربیت نیروی انسانی کارآمد به ویژه در هنرستان‌های کشور محقق می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ارتقای سطح بهره‌‌وری آموزش‌های عملی و آماده‌سازی کارگاه‌ها قبل از شروع سال تحصیلی، اجرای نظام آراستگی و چیدمان مناسب تجهیزات، استفاده بهینه، حداکثری از تجهیزات موجود و ارائه اطلاعات جامع به هنرجویان پایه دهم و اولیا در خصوص رشته تحصیلی انتخابی را از جمله اهداف این برنامه اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، آموزش و پرورش این مسئله را در برنامه‌های خود قرار داده است، گفت: در همین راستا آموزش همراه با تولید برای دانش‌آموزان مد نظر قرار گرفته است.

خزاعی به ضرورت تولید در هنرستان‌ها اشاره کرد واظهار داشت: باید تولید محصول داشته باشیم و بتوانیم آنها را وارد بازار کنیم.

وی افزود: این کار می‌تواند بخشی از هزینه‌های هنرستان‌ها را تامین کرده و انگیزه دانش‌آموزان را نیز در تداوم تحصیل مهارتی تقویت کند.

انتهای پیام/ج

اجرای طرح هنرستان من در هنرستان فنی وحرفه ای وکار ودانش همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.