هفت کشور شامل فرانسه، انگلیس و آمریکا، از دبیرکل سازمان ملل خواستند در جلسه آتی شورای امنیت، بیانیه‌ای علنی علیه میانمار صادر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس؛ مقامات هفت کشور شامل فرانسه، انگلیس، آمریکا، مصر، قزاقستان، سنگال و سوئد از «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، خواستند در جلسه پیش روی شورای امنیت به موضوع نسل کشی و پاکسازی قومی مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین میانمار رسیدگی و بیانیه ای علنی درباره آن منتشر کند.

اتیوپی ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد و در حال رایزنی برای تعیین یک زمان مناسب برای برگزاری این جلسه است.

سازمان ملل اعلام کرد به دنبال حملات خشونت آمیز ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، کشتار، تجاوز و آتش زدن خانه روستاییان، تاکنون 420 هزار نفر از این مردم به بنگلادش فرار کرده اند. خشونت نیروهای ارتش میانمار از 25 اوت و در پی حمله به یک ایستگاه پلیس شدت یافت.

شورای امنیت سازمان ملل خواستار پایان دادن به خشونت ها در میانمار شده است؛ اما سازمان‌های حامی حقوق بشر اعلام کردند فرار مسلمانان از میانمار همچنان ادامه دارد و خشونت های اعمال شده، آتش خشم جامعه بین الملل را شعله ور می کند.

«امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، پیشتر این کشتار مسلمانان در میانمار را «کشتار جمعی» و سازمان ملل آن را «پاکسازی قومی» توصیف کرده بودند.

 

انتهای پیام/

درخواست از گوترش برای صدور بیانیه‌ای علیه میانمار به سبب خشونت علیه مسلمانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار