مدیر میراث فرهنگی وصنایع دستی وگردشگری استان کردستان  از رشد 53 در صدی مسافران ورودی  در تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به این استان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محسن علوی گفت: با توجه به طرح تابستانه سال جاری، آمار اقامت کنندگان در مراکز رسمی وغیر رسمی در استان یک میلیون و270 هزارنفر بوده است.

وی افزود:تعداد دو میلیون 470 هزارنفر از مسافران عبوری و یک روزه بوده اند که از مراکز دیدنی استان بازدید کرده اند که این میزان نسبت به سال گذشته رشد صد درصدی داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری با اشاره به اینکه طرح خانه مسافر امسال علاوه بربانه در اورامان تخت وروستای پالنگان به صورت رسمی پذیرای مسافران بودند، بیان کرد:شهرستان بانه با توجه به وضعیت تجاری و شهرستان مریوان هم با وجود جاذبه های ویژه طبیعی بیشترین بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: بیشترین مسافرانی ورودی به استان کردستان از استان های همدان وکرمانشاه بوده اند.

علوی ادامه داد:تعداد 87 هزار نفر از مسافران در مراکزاقامتی آموزش وپرورش اسکان داده شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری درپایان گفت:در سه ماهه تابستان امسال 12 مورد نمایشگاه صنایع دستی در سطح شهرستانهای استان به منظور بازدید مسافران دایر بود که مورد استقبال خوبی هم قرارگرفت.

   انتهای پیام/م

ورود یک میلیون و270 هزارنفرمسافربه استان کردستان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.