مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان زمان برگزاری مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان را ۲۱ مهر اعلام کرد و گفت: تا کنون ۵۵۰ نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان برای رقابت در این جشنواره ثبت‌نام کردند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامل گلباغی گفت: جشنواره قرآنی «مدهامّتان» در رشته‌های قرائت(تحقیق)، حفظ کل، حفظ ٢٠ جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه به همت ستاد کانون‌‌های مساجد کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مدهامتان در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود افزود: مسابقات بخش بانوان نیز شامل چهار رشته قرائت (تحقیق)، صحت قرائت حمد و سوره، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و حفظ کل قرآن است که برگزیدگان رشته حفظ کل به مرحله کشوری مسابقات در خراسان رضوی اعزام می‌شوند و سه رشته دیگر در مرحله استانی به پایان می‌رسد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان به تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره اشاره و بیان کرد: پس از پایان یافتن مهلت ثبت‌نام در پایگاه اطلاع‌رسانی جوانان مساجد به نشانی www.javananemasajed.ir بیش از ٥٥٠ نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان در این دوره از جشنواره ثبت نام کردند.

وی از برگزاری مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان همزمان با ٢١ مهر سال جاری خبر داد و اعلام کرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام و حضور پر نشاط‌‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم و ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

گلباغی، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن‌مدار جهت حضور در مسابقات فنّی و تخصصی اوقاف، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد و حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی برای همراهی و تقویت بخش رقابتی فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور از دیگر اهداف برگزاری جشنواره مدهامتان برشمرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان اعلام کرد: این جشنواره با همکاری شورای عالی قرآن، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن، بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه السلام استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: هشتم آبان آخرین مهلت اعلام نفرات برتر مرحله استانی به دبیرخانه میزبان کشوری خراسان رضوی اعلام شده است و مرحله کشوری جشنواره نیز همزمان با ١٤ آذر سال‌جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

برگزاری  جشنواره قرآنی «مدهامتان» در سنندج

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.