نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از افزایش ۵ درصدی محبوبیت رئیس جمهور فرانسه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد محبوبیت امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، افزایش یافته است. نتایج این نظرسنجی که امروز (یکشنبه) منتشر شد نشان داد فرانسوی‌های کمتری در مقایسه با گذشته از عملکرد مکرون ناراضی هستند. نتایج این نظرسنجی باعث شد ادامه روند کاهش محبوبیت رئیس جمهور فرانسه در چند ماه اخیر متوقف شود.

بر اساس این نظرسنجی، سطح نارضایتی مردم از عملکرد امانوئل مکرون در ماه سپتامبر (شهریور) به 53 درصد کاهش یافته است. این درحالیست که سطح نارضایتی مردم از عملکرد وی در ماه اوت 57 درصد بود. همچنین 45 درصد از رأی دهندگان اعلام کردند که از عملکرد رئیس جمهور خود رضایت دارند. این رضایتمندی در ماه اوت 40 درصد بود که هم اکنون با 5 درصد افزایش همراه بوده است.

در این این نظرسنجی که مؤسسه «ایفوپ» آن را برای روزنامه «ژورنال دو دیمانش» فرانسه ترتیب داد، 1989 نفر شرکت کردند. تاریخ انجام این نظرسنجی بین 15 تا 23 سپتامبر بود.

محبوبیت امانوئل مکرون در حالی افزایش یافته است که «ژان لوک ملانش»، رهبر حزب چپ و مخالف دولت فرانسه روز گذشته (شنبه) از دهها هزار نفر از هوادارانش درخواست کرد که در اعتراض به اصلاحات قوانین کار دولت مکرون در پاریس تظاهرات کنند.

از زمان پیروزی مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، سطح محبوبیت او به تدریج رو به کاهش بوده است. این کاهش محبوبیت به سبب برکناری ژنرال «پیر دو ویلیه»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح فرانسه، رخ داد. او  در پی اختلافات پیش آمده بین او و رئیس جمهور در خصوص کاهش بودجه وزارت دفاع از سمت خود استعفا داد. از جمله علل دیگر کاهش محبوبیت وی ارائه طرح اصلاح قوانین کارگری در این کشور است.

نظرسنجی های اخیر حاکی از آن است که ملانش به یکی از قدرتمندترین مخالفان سیاسی مکرون تبدیل شده است. قرار است بخشی از طرح اصلاحات قانون کار در فرانسه از ماه دسامبر به اجرا درآید و سپس تمام اصلاحات به طور کامل تا پایان سال 2018 اجرایی شوند.

انتهای پیام/

افزایش 5 درصدی محبوبیت مکرون در یک نظرسنجی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار