مسئول فرهنگی اداره‌کل اتباع خارجی استانداری مرکزی گفت: به منظور حمایت و ارتقای دانش قرآنی اتباع افغانستان دوره آموزش قرآن در استان برگزار می‌شود.

دوره آموزشی قرآن ویژه اتباع خارجی در استان مرکزی برگزار می‌شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امین شمس‌اللهی، مسئول فرهنگی و روابط عمومی اداره‌کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مرکزی،گفت: مسابقات قرآن ویژه هم استانی‌های تبعه افغانستان از برنامه‌های جشنواره افغانستان شناسی در رشته‌های مختلف مقالات علمی، انتشارات، ورزشی، قرآنی و .. برگزار شد.

وی با اشاره به انسجام خوب مسابقات قرآن اتباع افغانستان برای اولین بار و استقبال خوب نوجوانان و جوانان، اظهار کرد: امسال در سه شهرستان ساوه، اراک و دلیجان که اتباع مجوز حضور دارند مسابقات قرآن در مرحله شهرستانی برگزار شد و نفرات اول هر رشته به مرحله استانی راه یافتند و ۶نفر در رشته‌های حفظ، قرائت و تفسیر در دو گروه بانوان و آقایان به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

شمس‌اللهی تصریح کرد: رسالت اصلی اداره‌کل اتباع امور فرهنگی است تا از این طریق نشاط و انگیزه بین اتباع افغانستان ایجاد کنیم، به منظور حمایت از جامعه قرآنی افغانستان دوره آموزش قرآن نیز ویژه اتباع استان برگزار می‌شود. در این دوره هم افرادی که به مرحله کشوری مسابقات اعزام خواهند شد می‌توانند شرکت کنند و هم افرادی که در مسابقات حضور نداشتند.

وی در پایان ادامه داد:امور فرهنگی اتباع افغانستان با هدف ایجاد همدلی و دوستی بین اتباع ساکن استان انجام می‌شود، قرآن کتاب مشترک شیعیان و اهل‌سنت است و می‌تواند زمینه وفاق بیشتر جامعه مسلمانان را فراهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار