نماینده مردم تهران خواستار هر چه سریعتر معرفی شدن وزرای علوم و نیرو از سوی دولت شد.

سرپرستان وزارتخانه‌های علوم و نیرو عملا نمی‌توانند کار خاصی انجام دهندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران طی اخطاری اظهار کرد: ما انتظار داشتیم دولت با آغاز سال تحصیلی و شروع جلسات مجلس، دو وزیر علوم و نیرو را معرفی کند.

وی  با بیان اینکه سرپرستان این دو وزارتخانه عملا نمی‌توانند کار خاصی انجام دهند، ادامه داد: سرپرستان نه می‌توانند تصمیمی بگیرند و حکمی دهند و نه امکان جابه‌جایی داشته باشند، بر این اساس کشور در دو عرصه مهم علمی و نیرو معطل گذاشته شده است.

کواکبیان تصریح کرد: به عنوان رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی به آقای بارزانی می‌گویند که به سخنان مراجع، حکومت و پارلمان عراق توجه کند و نصیحت‌های دلسوزانه آن‌ها را بپذیرد چرا که بحث همه پرسی جدا کردن اقلیم کردستان عراق فقط از سوی اسرائیل مورد حمایت قرار گرفته شده است که این همه پرسی برای وحدت ملی عراق خوب نیست و باید با مذاکره با دولت مرکزی به برخی از خواسته‌های خود برسند.

علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اخطار کواکبیان اظهار کرد: دولت برای معرفی وزیر نیرو سه ماه فرصت دارد اما مهلت معرفی وزیر علوم به اتمام رسیده و باید در اسرع وقت گزینه پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه اعلام شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار