دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری از هزینه ۲۱ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه مغز خبر داد.

21 میلیارد صرف خرید تجهیزات ازمایشگاهی در حوزه مغزبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در نخستین سمپوزیوم تازه‌های نقشه‌برداری مغز ایران که امروز در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزارشد، گفت: خوشبختانه با پیشرفت‌های اخیر دانشمندانی همچون ابن سینا، فارابی در حوزه علوم شناختی و علوم اعصاب، در روان‌شناسی شناختی نیز از تکنیک‌ها و دستاوردهای این علوم هم استفاده می شد.

وی ادامه داد: ایجاد رشته‌های جدید در حوزه علوم شناختی، تربیت نیروی انسانی، اعزام محققان به خارج از کشور و حمایت از پروژه‌های مرتبط با حوزه علوم شناختی از جمله اقداماتی است که در این ستاد انجام شده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی افزود: اجرای این طرح از سوی ستاد توسعه علوم شناختی آغاز و ساماندهی شده است که در فاز اول، بودجه 6 میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات و در فاز دوم بودجه 15 میلیون تومانی ارزیابی شده است، آزمایشگاه این طرح دارای یک ردیف بودجه جداگانه است و ارگان مستقل محسوب می‌شود.

خرازی مطرح کرد: این آزمایشگاه متعلق به هیچ فرد یا نهادی نیست و مختص پژوهشگران و دانشجویان است و یکی از برنامه های ما خرید دستگاه های نقشه برداری مغزی است.

وی یادآورشد: ایجاد و راه اندازی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز که مورد استفاده پژوهشگران حوزه مغز و علوم و فناوی های شناختی است یکی از اقدامات ستاد در سال گذشته محسوب می شود که خوشبختانه از زمان آغاز به کار این آزمایشگاه ملی، استقبال مطلوبی از خدمات آن به عمل آمده است.

انتهای پیام/

جزئیات خرید تجهیزات آزمایشگاهی در حوزه مغز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار