مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: بیش از نیمی از کودکان خیابانی پایتخت غیر ایرانی و از اتباع کشورهای دیگر هستند.

بیش از نیمی از کودکان خیابانی پایتخت، خارجی هستندرضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در مرحله نخست اجرای طرح ساماندهی کودکان خیابانی این افراد جمع آوری و در مرحله دوم نیز وضعیت معیشتی سرپرست آن‌ها بررسی می شود.

وی با بیان اینکه اگر این کودکان دارای پدر و مادر باشند و آن‌ها اهلیت نگهداری و سرپرستی این کودکان را داشته باشند، تحت پوشش خدمات قرار نمی‌گیرند، تاکید کرد: تا زمانی که مردم به این کودکان کمک می‌کنند و پول می‌دهند، هرگز نمی‌توان به موفقیت آمیز بودن اجرای این طرح امیدوار بود.

قدیمی با اشاره به اینکه نیمی از کودکان خیابانی غیر ایرانی هستند، تصریح کرد: مردم و رسانه‌ها می توانند به وسیله عدم پرداخت وجه نقد و فرهنگسازی در این زمینه به رفع معضلات این کودکان کمک کنند.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران یادآور شد: کودکان کار اغلب محصول اوضاع نامناسب اقتصادی و فقر هستند و برخی خانواده ها نیر به اجبار یا از روی جهل از کودکان خود برای کسب درآمد سوء استفاده می کنند.

وی در پایان اضافه کرد: این کودکان بیش از هر چیز نیازمند آموزش مهارت و توانمندسازی در زمینه های مختلف شامل روابط اجتماعی، عاطفی و معنوی هستند.

انتهای پیام/

فقر و اوضاع نامناسب اقتصادی عامل اصلی کار کودکان در خیابان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار