اکنون بیش از 25 درصد از واحدهای صنعتی استان سمنان تعطیل است که این رقم تا پایان سال 96 به 15 درصد کاهش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، امیر خلیلی خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت : اکنون بیش از 25 درصد از واحدهای صنعتی سمنان به دلایل مختلف تعطیل است که این رقم تا پایان امسال به 15 درصد کاهش می یابد.


وی اظهارداشت: عملکرد بانک های عامل استان سمنان برای ارایه تسهیلات رونق تولید و بازگرداندن واحدهای صنعتی به چرخه تولید در 2 سال گذشته بسیار مثبت بوده است.


وی تصریح کرد: در سال 92 بیش از 45 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان نیمه فعال و غیرفعال بود که با درایت و عملکرد مثبت دولت تدبیر وامید این رقم اکنون به کمتر از 25 درصد رسیده است.


پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان یادآور شد : تاکنون بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان پرداخت شد که این امر در میان و بلند مدت می تواند به کاهش آمار بیکاری در این استان بیانجامد.


خلیلی خواه تصریح کرد : براساس برآوردهای انجام شده تاکنون بیش از 30 درصد از تفاهم نامه های سرمایه گذاری 70 هزار میلیارد ریال استانداری سمنان با فعالان اقتصادی درمرحله عملیاتی قرار دارد.


مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان سمنان اضافه کرد : توجه به زیرساخت های سرمایه گذاری مهم ترین راهبرد برای توسعه متوازن اقتصادی در این استان است و مسوولان امر برای افزایش اشتغال این رویکرد را در دستور کار قرار دهد.


انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.