مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت:بخش کشاورزی استان خراسان شمالی 29 درصد انرژی برق مصرف می کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ علیرضا صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان این که کشاورزان افزون بر یک درصد از مجموع مشترکان این شرکت را تشکیل می دهند،گفت:کشاورزان استان افزون بر 2 برابر میانگین کشور برق مصرف می کنند.

وی با اشاره به این که نیروگاه شهرستان شیروان توان تولید 954 مگاوات برق را در سال دارد،افزود: میزان مصرف برق توسط مشترکان بخش کشاورزی در سطح کشور به طور میانگین 16درصد به ثبت رسیده است.

صبوری تصریح کرد: یکی از علت های بالا بودن میزان مصرف برق در بخش کشاورزی استان، سنتی بودن شیوه های تولید در این بخش است.

وی اظهار کرد: بخش صنعتی استان تنها 17 درصد از برق مصرفی را به خود اختصاص داده است.

وی گفت:در سطح کشور 32 درصد از برق مصرفی به طور میانگین به بخش صنعت اختصاص یافته است و این ارقام نشان می دهد که این استان هنوز رشد مناسب و قابل انتظار در بخش صنعت نداشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: در استان خراسان شمالی273 هزار مشترک، معادل 85 درصد از مشترکان این شرکت در بخش خانگی هستند که 37 درصد از مصرف برق را به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی و خدمات عمومی سه درصد از مصرفی برق استان را به خود اختصاص داده اند که این رقم در سطح کشور به طور میانگین 9 درصد به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف برق در تابستان سال های گذشته روند رو به رشد داشته است گفت: میزان مصرف برق در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 6 درصد رشد داشته است.

صبوری با بیان اینکه در این مدت شمار مشترکان این شرکت سه درصد افزایش یافته است،اظهار کرد: مردم استان تابستان امسال زمان مصرف خود را به ساعات غیرپیک منتقل کردند و میزان مصرف در ساعات پیک، نگران کننده نبوده است.

انتهای پیام/آ

شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی 335 هزار مشترک دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.