وزیر بهداشت گفت: امیدواریم در پایان دولت دوازدهم ۶۰ تا ۷۰ درصد از بیمارستان‌ها را به صورت هیئت امنا‌یی اداره کنیم.

تلاش وزارت بهداشت برای هیئت امنایی شدن مدیریت بیمارستان‌ها/ وجود آسیب هایی جدی در طرح تحول نظام سلامت‌به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم‌ معارفه‌ مسعود ناصری‌پور‌ سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی ایران و تکریم از سید جواد حاجی میراسماعیل‌ رئیس سابق‌ دانشگاه علوم پزشکی ایران که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی‌ برگزار‌ شد، اظهار کرد: عزت جامعه پزشکی در این است که به مردم و کشور در مقایسه با منافع خودش‌ توجه بیشتری داشته باشد‌ مردم در روزهای سختی‌ به پزشکان اعتماد می‌کنند.

وی بیان کرد: سید جواد حاجی میراسماعیل‌ انسانی بسیار شایسته‌ و خیّر‌ است، او در فضایی ملتهب‌ مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی ایران را بر عهده گرفت و آرامش را‌ به دانشگاه باز‌گرداند.

وزیر بهداشت افزود: اگر ما در حمایت از رئیس‌ سابق‌ دانشگاه علوم پزشکی ایران کوتاهی کرده باشیم، عذرخواهی‌ می‌کنیم. دانشگاه علوم پزشکی ایران به علت جوان بودن فرصت بیشتری‌ برای رشد دارد این دانشگاه‌ شاخص H-index بالایی دارد. مسئولیت سرپرستی دانشگاه‌های علوم پزشکی‌ با سرپرستی سایر دانشگاه‌ها تفاوت چشمگیری ‌دارد‌ و دانشگاه‌های علوم پزشکی‌ گستردگی فعالیت دارند و در برخی از موارد بین فعالیت‌هایشان‌ تعارض دیده می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی‌ تأکید کرد: من آرزو داشتم که حداقل در شهر تهران‌ آموزش را از بهداشت و درمان جدا کنم ما قصد داشتیم اجازه بدهیم سه تا پنج دانشگاه خارج از سهمیه‌ دانشجو بگیرند‌ متأسفانه‌ با جداسازی‌ آموزش از بهداشت و درمان‌ مخالفت‌ شدیدی شد‌ و این در حالی است که اگر قصد داشته باشیم‌ در حوزه سلامت پیشرفت کنیم باید آموزش را به صورت سازمانی‌ از بهداشت و درمان جدا کنیم.

تغییر ریاست به نفع خود دانشگاه‌هاست

وی تصریح کرد: یکی از آرزوهای‌ رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی‌ (آقاجانی‌)‌ این است که بیمارستان‌ها در قالب‌ هیئت امنایی‌ اداره شوند ما باید بتوانیم در پایان این دوره  در سه دانشگاه علوم پزشکی بزرگ کشور‌ بیش از 60 تا 70 درصد از بیمارستان‌ها را به صورت هیئت امنایی‌ اداره کنیم.

وزیر بهداشت گفت: تغییر ریاست به نفع خود دانشگاه‌هاست، طرح تحول نظام سلامت باید ادامه پیدا کند و مشکلات آن باید به زودی‌ مرتفع‌ شود، متأسفانه در ابتدا همه از طرح تحول نظام سلامت‌ حمایت می‌کنند‌ ولی در میانه‌ راه حمایت‌ خودشان را از ما دریغ‌ می‌کنند. رئیس دانشگاه مسئولیت بسیار سنگینی را بر عهده دارد و باید‌ به همه پاسخگو‌ باشد‌.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به سخت شدن وظیفه وزارت بهداشت در دولت‌ دوازدهم، اظهار کرد: تعصب و همیّت‌ سازمانی‌ دانشگاه علوم پزشکی ایران در مقایسه با دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران‌ و شهید‌ بهشتی‌ بیشتر است و این می‌تواند به علت‌ ظلمی‌ باشد‌ که در حق این دانشگاه شده است.

وی بیان کرد: در طرح تحول نظام سلامت‌ دچار آسیب‌هایی شدیم‌ که بخشی از این آسیب‌ها تقصیر‌ خودمان‌ بود. رئیس‌ دانشگاه باید در گروه‌ها و در جمع کارکنان و دانشجویان حاضر شود‌ و ارتباط بیشتری را با گروه‌های مختلف‌ برقرار کند. ما نباید‌ مسائل را شخصی کنیم‌ و باید‌ همگی‌ در راستای‌ ارتقای‌ دانشگاه علوم پزشکی ایران گام برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.