چهار نماینده کشتی مازندران در روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا؛ صاحب یک نشان طلا، یک نشان نقره و دو نشان برنز شدند.

درخشش مدال آوران مازندرانی در بازی‌های داخل سالن آسیابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علی‌اصغر ثمربخش رئیس هیأت کشتی مازندران با اشاره به درخشش چهار کشتی‌گیر مازندرانی در ترکمنستان گفت: در پایان روز نخست این رقابت‌ها، مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب نشان طلا شد، حسین الیاسی در وزن ۷۴ کیلوگرم به نشان نقره رسید و نادر حاج‌آقانیا و فرزاد عموزاد در اوزان ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم به نشان برنز دست یافتند.

وی افزود: در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج حریفانی از چین، افغانستان و ترکمنستان را از پیش رو برداشت و راهی فینال شد که در مسابقه پایانی نیز موفق شد حریف تاجیکستانی را هم شکست دهد و نشان خوشرنگ طلا این وزن را به دست آورد.

رئیس هیأت کشتی مازندران گفت: در ۷۴ کیلوگرم حسین الیاسی پس از پیروزی مقابل حریفانی از پالائو، چین و قزاقستان راهی فینال شد و در فینال مقابل حریفی از ازبکستان شکست خورد و به نشان نقره دست یافت.

ثمربخش افزود: در وزن ۵۷ کیلوگرم نادر حاج‌آقانیا با سه پیروزی مقابل حریفانی از افغانستان، قرقیزستان و ترکمنستان و شکست در برابر حریف قزاقستان به نشان برنز این وزن قناعت کرد و در ۶۵ کیلوگرم فرزاد عموزاد نیز با پیروزی از حریفانی از هند، پالائو و تاجیکستان و شکست در برابر حریفی از چین به نشان برنز رسید.

وی گفت: امروز در دومین و آخرین روز رقابت‌های کشتی آزاد در ترکمنستان نیز سه کشتی گیر مازندرانی به روی تشک رفتند که در وزن ۶۱ کیلوگرم ایمان صادقی در دور اول ساندیپ تومار قهرمان آسیا از هند را با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب کرد، وی در دور بعد مقابل رستم رمضان اف از تاجیکستان به برتری رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد. صادقی برای حضور در دیدار فینال به مصاف تیمور آیتاکولوف از قزاقستان می‌رود.

وی افزود: در وزن ۸۶ کیلوگرم عزت اله اکبری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم لین زوشن از چین را با نتیجه ۱۳ بر ۳ مغلوب کرد، وی در دور سوم مقابل محمد اینام از پاکستان با نتیجه ۶ بر ۲ پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اکبری برای حضور در دیدار فینال به مصاف آدلیت داولومبایف از قزاقستان می‌رود.

وی گفت: در وزن ۷۰ کیلوگرم سعید داداش پور در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر گولومجان شریپوف از تاجیکستان را شکست داد، اما در دور بعد مقابل آدام باتیروف کشتی گیر روسی الاصل و قهرمان آسیا از بحرین با نتیجه ۴ بر ۴ شکست خورد. وی باید منتظر حریفش در دیدار فینال باشد تا بتواند به کار خود برای کسب مدال برنز در گروه بازنده‌ها ادامه دهد.

انتهای پیام/آ

درخشش کشتی گیران مازندرانی در بازی‌های داخل سالن آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.