ریاست جمهوری افغانستان علی‌رغم وعده خود مبنی بر معرفی وزیران پیشنهادی در روز 3 میزان، مکتوبی به مجلس فرستاده و گفته که برای معرفی این نامزد وزیران آمادگی ندارد.

انتقاد شدید مجلس افغانستان از عدم معرفی وزرای پیشنهادی دولعتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، 12 نامزد وزیری که قرار بود روز گذشته از سوی معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی شوند، به تعویق افتاد.

مجلس نمایندگان این اقدام حکومت را بی احترامی به مجلس دانست و اشرف غنی را به صدها مورد قانون شکنی دیگر نیز متهم کرد.

شماری از قانونگذاران این کار ریاست جمهوری را بی احترامی در برابر پارلمان دانسته و خواهان تعطیل شدن مجلس شدند.

قابل ذکر است که ریاست جمهوری افغانستان علی‌رغم وعده خود مبنی بر معرفی وزیران پیشنهادی در روز 3 میزان، مکتوبی به مجلس فرستاده و گفته است که برای معرفی این نامزد وزیران آمادگی ندارد؛ چیزی که سبب خشم قانون گذران در مجلس شده است.

همایون همایون، معاون نخست مجلس نمایندگان، نادیده گرفتن پارلمان از سوی حکومت را سخت انتقاد کرد و نیز رییس جمهور را به قانون شکنی متهم نمود.

دولت افغانستان در نامه‌ای هدف از معرفی نکردن دوازه نامزد وزیر به پارلمان را مشکلات فنی خوانده و تاکید کرده است که در هفته‌های پیش رو ، این شمار از نامزد وزیران را به مجلس معرفی خواهد کرد.

این در حالی است که بسیاری از وزارتخانه‌های این کشور توسط سرپرست رهبری می‌شود؛ چیزی که واکنش نمایندگان و فعالان مدنی را نیز در پی داشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.