ماه محرم درس زندگی، عزت، معنویت، ایثار، حماسه و عرفان را به بشریت آموخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  محرم نهضت بزرگ سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و سرور اولیای خداست که با قیام خود در مقابل طاغوتیان زمان تعلیم سازندگی و ایستادگی را به بشریت آموخت و راه فنای ظالم و شکستن ستم کار را در فدایی دادن و فدایی شدن دانست.

ماه محرم، آموزنده درس زندگی


چراغ فروزانی که اباعبدالله الحسین (ع) روشن کرد، روشنایی بخش راه پیروان او شد؛ بنابراین دوستداران و شیفتگان آن حضرت وظیفه دارند با عزاداری و سوگواری برای آن حضرت و یاران باوفایش، این مشعل هدایت را همواره روشن نگه دارند.

ماه محرم، آموزنده درس زندگی


یکی از دلدادگان امام حسین (ع) که در مراسم دسته روی و سینه زنی و عزاداری سالار شهیدان شرکت داشت، ماه محرم را ماه ظهور اندیشه ناب محمدی اعلام کرد که در آن دشمنان انسانیت در برابر مظلومیت امام حسین (ع) به زانو درآمدند.

ماه محرم، آموزنده درس زندگی


یکی دیگر از شیفتگان سالار شهیدان نیز گفت: امام حسین (ع) با شهادتشان به قرب الهی رسیدند و این کار بزرگ، چون تابلویی زیبا برای همیشه در برابر چشمان انسان قرار گرفت.


قیام عاشورا تضمینی برای بقای دین مبین اسلام


قیام عاشورا تضمینی برای بقای دین مبین اسلام است و اگر این قیام تاریخی امام حسین (ع) و نهضت ایشان در کربلا شکل نمی‌گرفت، به طور قطع امروز تنها عنوانی تاریخی از اسلام باقی می‌ماند.

ماه محرم، آموزنده درس زندگی


یکی از سیاه پوشان عزای سالار شهیدان دراین باره گفت: ۱۴۰۰ سال است که با این منبرها، روضه‌ها و عزاداری‌ها اسلام ما حفظ شده و امروز وظیفه ما است که یزید و یزیدیان زمان را بشناسیم و با آن‌ها مقابله کنیم.


دیگری گفت: این عزاداری‌ها برای فرزند پیامبر در واقع فرهنگی است که در آموزه‌های ناب اسلام ریشه دارد و ما باید هر سال آن را پرشورتر و باشکوه‌تر اجرا کنیم.

ماه محرم، آموزنده درس زندگی


آری، مجالس عزای امام حسین (ع) ادامه رسالت پیام رسانان عاشورا یعنی امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) است.


مصاحبه شونده‌ای با اشاره به این نکته گفت: تک تک ما مسلمانان وظیفه داریم همچون امام سجاد و حضرت زینب پیام رسان روز عاشورا باشیم.

ماه محرم، آموزنده درس زندگی


وی نهضت عاشورا را حاوی ۲ پیام دانست و افزود: جان فشانی در راه دین و خدا که با شهادت اباعبدالله (ع) و یاران ایشان به منصه ظهور رسید، پیام اول و دیگری پیام تبلیغی و فزهنگی آن بود که به وسیله امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) به بهترین شکل پس از شهادت سیدالشهدا صورت گرفت.

ماه محرم، آموزنده درس زندگی


بانوی دیگری هم به سخنرانی امام سجاد و حضرت زینب در کوفه، شام و مدینه اشاره کرد و گفت: سخنان کوبنده این امام همام و حضرت زینب (س) خط بطلانی بر تبلیغات واهی و دروغین حاکمان آن روزگار بود و زمینه ساز تحول و دگرگونی جامعه خفته و فریب خورده آن روزگار شد.


 گسترش تفکر عاشورایی و بیداری اسلامی


قیام سیدالشهدا (ع) موجب شد تا شیعیان آگاه‌تر شوند و حرکت‌های این چنینی در برابر ظلم و جور صورت گیرد. همانطور که انقلاب اسلامی ایران نیز با الهام از نهضت عاشورا ایجاد شد.


کسب آگاهی، هوشیاری و بیداری اسلامی از وظیفه‌های مهم شیعیان است و مسلمانان هرگز نباید از دشمنان و بدخواهان فریب بخورند و بایستی در برابر نفوذ بیگانگان بایستند.

ماه محرم، آموزنده درس زندگی


همچنین امروز باید بدانیم که دشمنان اسلام از حماسه عاشورا قصه و خواب‌های جدیدی برای جوانان دیدند و از سوی دیگر محرم فرصت بی نظیری برای تربیت جوانان و جوانان از طریق گفتار و رفتار مبلغان و مداحان خواهد بود.

ماه محرم، آموزنده درس زندگی


حجت الاسلام صادقی کارشناس مسائل مذهبی در این باره گفت: امروز اسرائیل و آمریکا دست به دست هم دادند تا پرچم‌های سیاه امام حسین (ع) را از مسلمانان بگیرند و در این راستا باید هوشیار باشیم و بساط و مجالس امام حسین (ع) را حفظ کنیم و اجازه ندهیم دشمن این بساط را نابود کند.


وی افزود: اهتمام به گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر، شناخت بدعت‌ها و تحریف‌ها و تبری جستن آن‌ها و توجه کامل به نذورات و مخارج هیئات از جمله مواردی است که باید در هیئات به آن توجه شود.

ماه محرم، آموزنده درس زندگی


حفظ کردن راه و هدف امام حسین کمی دقت می‌خواهد و باید مواظب بود که دشمن بصیرت حسینی را از ما نگیرد.


انتهای پیام/ع


گزارش از مرضیه عابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار