تولید بیش از 170 تن محصول سیب درختی در مشگین شهر

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید بیش از 170 تن محصول سیب درختی در باغات شهرستان مشگین شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا خواجوی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با نظارت مستمر کارشناسان پهنه‌های تولیدی بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی استان اردبیل و تولید بیش از 170 تن محصول سیب درختی در واحد سطح، رکورد بی‌سابقه تولید محصول سیب درختی استان، در باغات میوه آقای محمد حمزه زاده باغدار پیشرو و نمونه شهرستان مشگین‌شهر ثبت شد.

وی افزود: در راستای اجرایی نمودن نظام نوین ترویج کشاورزی، نگاه و رویکرد استانی به مقوله شناسایی و معرفی تولید کنندگان نمونه بخش کشاورزی به عنوان یکی از روش‌های ترویجی کارآمد در فرآیند ترویج کشاورزی نوین، در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: کلیه عرصه‌های تولیدی استان اعم از مزارع و باغات، به صورت مستمر، تحت نظارت کارشناسان مستقر در پهنه‌های تولیدی قرار گرفته و منجر به تغییر محسوس نگرش کشاورزان و باغداران و در نتیجه افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی گردیده است.  

خواجوی با اشاره به نقش الگویی و انکارناپذیر کشاورزان نمونه در دستیابی به اهداف توسعه پایدار کشاورزی افزود: پیگیری و هماهنگی تشکیل کمیته‌های فنی-تخصصی در سطح شهرستان و انتخاب و معرفی برگزیدگان نمونه بخش کشاورزی، یکی از فعالیت‌های این مدیریت در ارتقای جایگاه واقعی بخش کشاورزی استان در عرصه اقتصاد ملی و تحقق شعار " اقتصاد مقامتی، تولید و اشتغال " بوده و این مدیریت براساس معیارها و شاخص‌های مربوطه، همه سالانه مبادرت به  بررسی و انتخاب تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی می‌نماید.

وی گفت: این رکورد تولید در باکیفیت‌ترین سیب درختی مشگین شهر در مقایسه با رکورد تولید سیب درختی در کشور که 164 تن می‌باشد بیشتراست که عملیات کیل گیری باغ مذکور، با نظارت مدیر و کارشناسان مدیریت هماهنگی ترویج استان انجام گرفت. 

 

انتهای پیام/ح

رکورد تولید سیب درختی در مشگین شهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.