کبکانیان مطرح کرد؛

ایجاد نهادی جدید با رویکرد حمایتی از فعالیت‌های پژوهش و فناوری

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: RTO نهادی با رویکرد حمایتی برای عرصه پژوهش و فناوری است که در حال بررسی‌های لازم برای تصویب است.

ایجاد نهادی جدید با رویکرد حمایتی از فعالیت‌های پژوهش و فناوریبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  منصور کبکانیان قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور در نود  و ششمین جلسه ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور که عصر امروز در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، عنوان کرد: در این جلسه ابتدا گزارش پیش از دستور ارائه شد و سپس گزارشی درباره رتبه بندی جدید علم و فناوری، همچنین رتبه بندی جدیدی که دانشگاه ها داشتند و ارتقای یک پله ای برخی از دانشگاه مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در محور بعدی جلسه مساله ماموریت های جهاد دانشگاهی مورد توجه قرار گرفت و با توجه به تصمیمات جلسه گذشته مقرر شده بود تا جهاد دانشگاهی روشی دقیق تر از اینترنت اشیا ارائه دهد و با توجه به اهمیت خاصی که این مساله دارد چرتکه این حوزه فراگیری وسیعی داشته و باید به طور کاملتر در کارها بررسی شود.

کبکانیان با اشاره به اینکه پیش از این مساله سکه مجازی ارائه شده بود، گفت: این مساله در سند ICT بررسی می‌شود.

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اینکه باید در حوزه های ICT آگاهانه وارد شد، گفت : در مواردی که از خط قرمزها عبور کردیم عمدتا دچار چالش شدیم.

ضرورت توجه به ماموریت های جهاد دانشگاهی

کبکانیان در مورد توجه به ماموریت های جهاد دانشگاهی افزود: هفت ماموریت در راستای نقشه جامع علمی کشور به جهاد ارائه شد از این تعداد چهار محور به تصویب رسید و اقدامات در زیر مجموعه این برنامه ها در نظر گرفته می شود.

وی بیان کرد: یکی از محور در مدیریت انتقال توسعه و فناوری است که جهاد در حوزه آب شیرین کن کار مشخص داشتند، همچنین توسعه آموزش های تخصصی نوین، ساماندهی نظام هدایت شغلی و توانمند سازی دانش آموختگان از دیگر محور های مورد توجه است چرا که مشکل اصلی در اشتغال فارغ‌التحصیلان داریم و باید این افراد آمادگی حرفه ای لازم را داشته باشیم تا با روحیه خودباوری تاکید بر دانایی وارد کار شوند.

کبکانیان تصریح کرد: ایجاد نهاد پژوهش و فناوری با ایجاد نهاد RTO از دیگر مسائل مورد توجه بود که هنوز مصوب نشده است اما روی آن کار می کنیم.

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور یادآور شد: این نهاد مذکور رویکرد حمایتی از پژوهش و فناوری دارد که فعلا در گام نخست بوده و باید بررسی های بیشتری روی آن داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار