دبیر شورای‌عالی آموزش و پرورش گفت : معرفی حیات طیبه به دانش‌آموزان رسالت مهم آموزش و پرورش است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مهدی نوید ادهم دبیر شورای‌عالی آموزش و پرورش در مراسم یادواره شهدای معلم و دانش‌آموز استان سمنان ، گفت : سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال این است که در آموزش و پرورش آنها اطلاعات و معلومات به فرزندان آموزش ندهیم؛ بلکه باید بتوانیم آنان را برای خوب زیستن آماده کنیم.


دبیر شورای‌عالی آموزش و پرورش افزود: باید مدرسه را به کانون زیستن، اندیشه و زندگی فرزندان این مرزوبوم بدل کنیم تا آموزش و پرورشی اثربخش باشیم.


وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ابزار تحقق این اهداف است تصریح کرد: هدف سند تحول دست‌یابی دانش‌آموزان کشور به مراتبی از حیات طیبه است.


نوید ادهم با بیان اینکه بخش زیادی از معلمان کشور توانایی انتقال مهارت‌های خوب زیستن را به دانش‌آموزان دارند ، اظهار داشت : بخش زیادی از معلمان نیز علاوه بر داشتن این مهارت، خود آنان نیز زندگی خوبی داشته و منش آنان به گونه‌ای است که الگوبرداری از آن، خوب زیستن را به دانش‌آموزان می‌آموزد.


دبیر شورای‌عالی آموزش و پرورش افزود : امروز همه می‌دانند که کودکان بر اساس آنچه که می‌گوییم تربیت نمی‌شوند؛ بلکه تربیت آنان بر اساس آن چیزی است که عمل می‌کنیم و شخصیت برخی از معلمان ایران اسلامی معنای زندگی است و شهدای نظام مقدس انقلاب اسلامی نیز در این گروه قرار دارند.


وی با اشاره به اینکه معنی حیات در جامعه با تعابیر آیات و روایات از حیات متفاوت است اظهار داشت : شهدای ما زندگی را برای جامعه معنی کردند و امروز ما در آموزش و پرورش وظیفه داریم تا معنی واقعی حیات را بر اساس آیات و روایات به دانش‌آموزان معرفی کنیم.


نوید ادهم با تأکید بر اینکه آنان حسین (ع) الگویی جهانی است تصریح کرد: دشمنانی که فکر می‌کنند می‌توانند امام حسین (ع) را از دل شیعیان و همه محبان آن حضرت بیرون بیاورند؛ کوته بین هستد؛ چراکه عشق به امام حسین(ع) در قلب ما نهادینه شده است.


دبیر شورای‌عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه عاشورای سرخ حسینی با انتظار سبز مهدوی عجین و سبب پایداری ما شیعیان شده است افزود: ما شیعیان درس‌های زیادی از فرهنگ عاشورا و انتظار آموختیم.


وی با بیان اینکه عاشورا یک پدیده جهانی است ، افزود : نباید عاشورا محدود به شیعیان شود.


نوید ادهم با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) شخصیتی جهانی و متعلق به همه مردم جهان با هر دین و مذهب است تصریح کرد: برخی حرکات و کارهای که در ادبیات و فرهنگ جهانی پذیرفته نیست؛ نباید در هیئت‌های عزاداری امام حسین (ع) انجام شود.

 

دبیر شورای‌عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه کسانی که با عاشورا آشنا می‌شود؛ پابند آن شده و دل در گرو آن می‌بندد اظهار داشت : امروز باید عاشورا و کربلا و شهدای آن را به جهان معرفی کنیم و عاشورا و شهدا و اسرای آن باید جهانی بمانند؛ چراکه باید درس زندگی کردن را از عاشورا بیاموزیم.


انتهای پیام / ذ


عاشورای سرخ حسینی با انتظار سبز مهدوی عجین شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.