قائم‌ مقام‌ و سخنگو‌ی وزارت بهداشت، گفت: به منظور رفع کمبود پزشکان متخصص در مناطق محروم باید تسهیلات ویژه‌ای برای جذب دانشجویان‌ در نظر گرفته شود.

رفع مشکل کمبود پزشک متخصص‌ در مناطق محروم با بومی‌گزینیایرج‌ حریرچی‌ قائم‌ مقام‌ و سخنگو‌ی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: متأسفانه سطح آستانه تحمل مردم‌ پایین بوده و 27 درصد از تماس‌های مردم به اورژانس‌ کشور‌ بخاطر‌ نزاع‌ و درگیری‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: متأسفانه‌ کمبود پزشک متخصص‌ در سراسر کشور‌ شدیداً دیده می‌شود بطوریکه‌ به از‌ای هر 1000 نفر 48 صدم‌ پزشک متخصص در ایران وجود دارد که استاندارد بین‌المللی برابر یک و نیم نفر است.

 حریرچی‌ با اشاره به اینکه نحوه توزیع پزشکان متخصص در کشور، عنوان کرد: در برخی از رشته‌ها 40 درصد از پزشکان متخصص‌ مطبشان‌ در تهران‌ بوده و همچنین در برخی دیگر از رشته‌ها 60 درصد آن‌ها در تهران و کلانشهر‌ها مستقر‌ هستند‌ و به دلیل اینکه بعد از گذراندن‌ مدت 2 ساله طرحشان‌ با توجه به رتبه‌بندی آن‌ها مجاز به انتخاب‌ شهر‌ محل مطب‌ هستند لذا‌ در مناطق محروم‌ پزشک متخصص‌ بسیار کم است.

 وی تأکید کرد: وزارت بهداشت باید استانداردهای‌ زندگی‌ را در مناطق محروم‌ بالا ببرد تا پزشکان متخصص‌ خود به خود‌ در آن مناطق‌ اقدام به راه‌اندازی مطب کنند و این کار با توسعه‌یافتگی‌ مناطق محروم‌ امکان‌پذیر است.

 حریرچی‌ اظهار کرد: یکی از کارهای‌ مهم در رشته‌های پزشکی، بومی‌گزینی است. افرادی‌ که 3 برابر مدت تحصیل در مناطق محروم‌ فعالیت می‌کنند باید برای ورودشان‌ به دانشگاه تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا برای مدت طولانی در آن مناطق به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بپردازند‌.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
چه خوب
آخرین اخبار