معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان توصیه های پیشگیرانه کلاهبرداری اینترنتی را به عموم شهروندان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،سرهنگ محمد شریفی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: خريد آنلاين كالاها و خدمات در دنياي اينترنت علاوه بر صرفه جويي در وقت كاربران، مزايايي چون افزايش امنيت در جا به جايي پول، كاهش هزينه هاي بازاريابي و كاهش سفرهاي درون شهري  را به دنبال دارد.

 وی افزود:اما در برخي مواقع فروشندگان نيز با هدف كلاهبرداري دست به تبليغات اينترنتي مي زنند تا از طريق خريدهاي اينترتي دست به كلاهبرداري از طعمه هايشان بزنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه اولين پيش فرض براي حقيقي و سالم بودن خدمات يك فروشگاه الكترونيك، اين است كه كالاهاي مجاز ارائه مي كند، بنابراين فروشگاه هايي كه كالاهاي غير مجاز به فروش مي رسانند، به احتمال بسيار زياد به قصد كلاهبرداري به وجود آمده اند.

سرهنگ شریفی افزود: شهروندان در هنگام تصميم به خريد از فروشگاه هاي الكترونيكي، از تجربه دوستان و آشنايان نزديك در خصوص خريدهاي آنلاين استفاده كنند و از فروشگاه هايي كه سابقه ارائه خدمات مطلوب دارند و معتبر هستند خريد کنند.

وی گفت: از سایت هایی خرید نمایید که حتماً نماد اعتماد الکترونیکی را داشته باشند ،دقت كنید كه در نوار آدرس اينترنتي صفحه پرداخت بانك، نماد يك قفل يا عبارت // :https درج شده باشد در غير اين صورت قطعاً صفحه جعلي است و قصد به سرقت بردن اطلاعات كارت بانكي آنان را دارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی هرمزگان افزود: در بعضي از مواقع كلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الكترونيكي بانك ها، افراد را به صفحاتي هدايت مي كنند كه آدرسي بسيار شبيه بانك اصلي دارند.

سرهنگ شریفی گفت: در صورت دقت نکردن خريدار در ورود اطلاعات كارت بانكي خود شامل شماره كارت، رمز عبور ، 2ccv و تاريخ انقضاي كارت، اين اطلاعات در سيستم، ثبت شده و عملاً امكان هر گونه سوءاستفاده ای با حساب موجودي افراد وجود دارد.

انتهای پیام/ف

كلاهبرداران در كمين مشتريان اينترنتي

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.