فیلم «نامه‌ای به رئیس جمهور» به کارگردانی رویا سادات، نماینده سینمای افغانستان در شاخه بهترین فیلم‌های خارجی جوایز اسکار شد.

«نامه ای به رئیس جمهور» نماینده سینمای افغانستان در اسکاربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم «نامه‌ای به رئیس جمهور» به کارگردانی رویا سادات، نماینده سینمای افغانستان در شاخه بهترین فیلم‌های خارجی جوایز اسکار شد.

در این فیلم داستان یک خانم مدیر رده پائین در افغانستان به تصویر کشیده شده است که تلاش می کند قانون را در این کشور برقرار کند.

او در تلاش است که یک زن را از مجازات وحشتناک قبیله ای نجات بدهد، اما خودش را دستگیر می‌کنند و نوشتن نامه‌ای به رئیس جمهور تنها امید او برای رسیدن به عدالت است.

تاکنون 77 کشور از جمله ایتالیا، اسپانیا، برزیل، فرانسه، ایسلند، روسیه و اسلواکی، بلغارستان، هند، جمهوری چک، استونی، پاکستان، مراکش و لائوس، کوزوو، ایرلند، یونان، مجارستان و اتریش، جمهوری آذربایجان، بلجیم، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، جمهوری دومنیکن، فنلاند، گرجستان، آلمان، یونان، مجارستان، عراق، ایرلند، جاپان، لتونی، لبنان، لیتوانی، لوکزامبورگ، نپال، هلند، ناروی، فلسطین، رومانی، صربستان، کوریای جنوبی، سویدن، سوئیس، تایلند، ترکیه، ایران، اکراین، ویتنام ونزوئلا نمایندگان خود را به اکادمی اسکار معرفی کرده‌اند.

رقابت فیلم «نامه ای به رئیس جمهور» در اسکار، در حالی است که سینمای افغانستان پس از سال 2002 و شکست طالبان، چندین فیلم به اکادمی اسکار معرفی کرده است اما این فیلم ها هیچ موفقیتی در راهیابی به شاخه بهترین فیلم های غیر انگلیسی نداشتند. 

مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارس  ۱۳ اسفند/ حوت  برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.