مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از وجود ۴ هزار و ۸۷۸ ناشنوا و کم شنوا در استان خبر داد و گفت:از این تعداد ناشنوا در استان ۳ هزار و ۵۸ نفر مرد و مابقی خانم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه در مراسم بزرگداشت هفته ناشنوایان از ۲ مهر تا ۸ مهر ماه که همراه با اقامه عزای حسینی در محل اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد گفت: با غربالگری های که در بدو تولد صورت می گیرد خوشبختانه شاهد کاهش معلولیت شنوایی در کل کشور هستیم اما با افزایش نرخ سالمندی در کشور ناشنوایی در سنین کهنسالی نیز داریم که به این منظور خدماتی ارائه می شود.

 

قادری با بیان اینکه لایحه حمایت از کم شنوایان و ناشنوایان در کمیسیون دولت تصویب شده است، گفت: این لایحه به مجلس ارائه شده و در حال بررسی است که اگر تا پایان امسال این لایحه تصویب شود امکانات بیشتری برای خدمت در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه  شعار امسال هفته ناشنوایان ،زبان اشاره ایجاد فرصت برابر، مشارکت کامل ناشنوایان در امور اجتماعی است گفت: در زمینه سمعک و همچنین پرداخت وام خوداشتغالی به معلولین ناشنوا هیچ مشکلی نداریم اماجهت برقراری ارتباط با ناشنوایان کمبود رابط داریم و امید است بتوانیم امسال با تربیت و آموزش رابطین در این خصوص این مشکل را مرتفع کنیم.

 

انتهای پیام/ز

در زمینه پرداخت وام خوداشتغالی هیچ مشکلی نداریم

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.