حدود 86 هزار هکتار از مساحت کل کشور را بافت های فرسوده تشکیل می دهد، بافت هایی که استان خوزستان را با مساحتی بالغ بر 6700هکتار در رتبه دوم قرار داده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حیدری عضو شورای شهر اهواز در خصوص بافت های فرسوده شهر اهواز ، گفت: بافت فرسوده شهر اهواز در 17 محله شناسایی شده و طرح جامع بافت فرسوده به تصویب کمیسیون ماده 5 شهرداری اهواز رسیده است.


وی افزود: برای کسانی که قصد نوسازی منزل مسکونی خود در بافت های فرسوده کنند 50 درصد و برای املاک تجاری 30 درصد تخفیف در عوارض در نظر گرفته می شود.


یکی از ساکنین این بافت های فرسوده بیان کرد: خانه ها اصلا مقاومتی نداشته و با کوچک ترین اتفاق فاجعه به بار می آید چرا که برخی بیش از 37 سال عمر ساخت دارند ،دیده شده وام 18 درصدی که به این بافت ها تعلق می گیرد نیز صرف تعمیرات داخل ساختمان شده و مابقی آن یک طبقه غیر استاندارد بالای آن بافت فرسوده ساخته می شود.


یکی دیگر از شهروندان ساکن مناطق با بافت فرسوده ادامه داد: عرض کم کوچه ها امکان دسترسی به خدماتی مانند اورژانس و آتشنشانی سخت یا غیر ممکن کرده و شهروندان را با خطری جدی مواجه نموده است.

سلیمانی ، معاون اجرایی مدیریت بانک مسکن نیز بیان کرد: متقاضیانی که در این بافت ها این بافت ها قرار می گیرند به اداره کل راه و شهر سازی استان مراجعه می نمایند و تشکیل پرونده می دهند بعد از شناسایی نیز به بانک عامل معرفی می شوند.


ساماندهی این بافت ها ، نیازمند همکاری تمام دستگاه های مزبور است چرا که احیای بافت های فرسوده در خوزستان تبدیل به معضلی شده است که نگاه ویژه مسئولین استان را می طلبد .


حدود 5 درصد از بافت های اهواز را بافت های فرسوده تشکیل می دهند که غیر مقاوم هستند و این زنگ خطری است که باید آن را جدی بگیریم.


انتهای پیام/و


 گزارش از الهام وادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار