هدف گذاری ۳ میلیون تن ترانزیت کالا در دستور کار راه آهن ایران

تصویب نرخ واحد بین سه کشور ایران ترکمنستان قزاقستان /کوتاهی مسیر /صرفه اقتصادی و امنیت حمل کالا از مزایای حمل و نقل کانتینری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ ابراهیم محمدی معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه ورود اولین قطار کانتینری چین به مقصد گمرک اینچه برون گفت: براساس سیاستگزاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال جاری باید ۳ میلیون تن کالا ترانزیت شود که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد خواهد داشت.

وی در ادامه از توافقات سه و چهارجانبه بین ایران ترکمنستان قزاقستان و چین برای تعیین نرخ برحسب کانتینر کیلومتر بین سه کشور ایران ترکمنستان و قزاقستان و با معافیت دولت چین برای حمل بار برای قطار‌های کانتینری تا مرز قزاقستان خبر داد و افزود بر همین اساس توافق نمودیم تا پایان سال میلادی ۶ قطار دیگر از طریق مرز اینچه برون وارد کشورمان شود.

محمدی تصویب نرخ واحد برای واگن‌های خصوصی با انجمن کانتینری چین را ۱۲ سنت برای هر کانتینر کیلومتر و برای هر کانتینر ۲۰ فوتی ۲۴ سنت بیان کرد و تصریح کرد.

تعیین نرخ واحد / کوتاهی مسیر از ۳۰ روز دریایی به ۱۵ روز/ارزان بودن حمل ریلی و امنیت بار در حمل کانتینری را از مزیت‌های ویژه حمل ریلی بیان کردوافزود حمل هرتن کالای ترانزیتی در کشورمان معادل ۵۰ فرانک سوئیس و یک بشکه نفت است.


معاون بهره برداری سیر و حرکت راه آهن ایران خاطرنشان کرد با ارتباط کریدور ایران ترکمنستان روسیه و قزاقستان و از سمت شرق بین چین قزاقستان ترکمنستان و ایران کریدور شمال جنوب بسیار پررونق و سنگین خواهد شد.

 

انتهای پیام / ا

 

ورود اولین قطار کانتینری چین به مقصد گمرک اینچه برون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.