نشست شورای امنیت درباره شرایط بحرانی مسلمانان روهینگیا / گوترش خطاب به مقامات میانمار: به فاجعه پایان دهید!

نشست شورای امنیت برای بررسی جنایت‌های ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا برگزار شد.

نشست شورای امنیت درباره شرایط بحرانی مسلمانان روهینگیا / گوترش خطاب به مقامات میانمار: به فاجعه پایان دهیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی جنایت‌های ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دقایقی پیش آغاز شد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در نخستین جلسه شورای امنیت در اعتراض به کشتار مسلمانان روهینگیا در استان راخین میانمار به دست نظامیان ارتش این کشور، با انتقاد از دولت میانمار گفت: هزاران نفر کشته و آواره شده اند. فاجعه را تمام کنید.

دبیر کل سازمان ملل خواستار راه کاری سیاسی برای حل بحران میانمار و کشتار مسلمانان روهینگیا به دست ارتش این کشور شد. 

نماینده میانمار در سازمان ملل ادعا کرده است کشتار روهینگیایی‌ها جریان‌سازی دروغین خبری است.

 نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل از کشورهای دیگر خواست ارائه تسلیحات به میانمار را به خاطر خشونت علیه مسلمانان روهینگیا تعلیق کنند.

وی افزود اقدامات مقامات میانمار به نظر یک تلاش بی‌رحمانه دائمی برای پاکسازی کشور از یک اقلیت نژادی است.

نماینده چین در سازمان ملل نیز در این جلسه گفت: پکن حملات اخیر در ایالت راخین میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را محکوم می کند.موضوع ایالت راخین ریشه در عوامل قومیتی و مذهبی و تاریخی دارد. بسیاری از اختلافات و دشمنی ها از مدتها پیش وجود داشته است و به فوریت نمی توان آنها را حل و فصل کرد. یک راه حل عملی راه حلی خواهد بود که به دنبال صلح و حل و فصل اختلافات در میانمار باشد. چین به تدابیر جدی دولت میانمار برای ایجاد ثبات در ایالت راخین توجه دارد.

انتهای پیام/

جلسه شورای امنیت برای بررسی جنایت‌های ارتش میانمار در قبال مسلمانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار