استاندار خراسان رضوی گفت:فرهنگ ایثار و شهادت باید توسط خانواده های شهدا و ایثارگران به نسل ها بعدی منتقل شود و این فرهنگ متعالی باید پایدار در جامعه بماند.

فرهنگ ایثار و شهادت باید توسط خانواده های شهدا و ایثارگران به نسل ها بعدی منتقل شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛علی رضا رشیدیان در دیدار با خانواده شهید جاویدالاثر محمد جواد شیری سرشوری گفت: فرزندان شهدا نتیجه شیر پاک مادران ، لقمه حلال پدران و تربیت قرآنی آنهاست که رشد و پرورش یافته اند و توانستند به اوج کمال انسانی برسند.

وی تصریح کرد: خانواده های شهدا با اهدای فرزندان خود به مکتب اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وظیفه دینی خود عمل کردند و درس حقانیت و عدالتخواهی را به ما آموزش دادند.

استاندار خراسان رضوی خطاب به پدر شهید گفت: در جامعه امروز با توجه به شرایط بیشتر نیازمند شنیدن راه و روش تربیت فرزندان هستیم تا بتوانیم سیره زندگی شهدا را الگوی خویش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه وظیفه ما در جامعه این است که پاسدار و حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باید توسط خانواده های شهدا و ایثارگران به نسل ها بعدی منتقل شود و این فرهنگ متعالی باید پایدار در جامعه بماند.

رشیدیان در خصوص شهید محمد جواد شیری سرشوری گفت: تخریب چی سخت ترین و حساس ترین قسمت عملیات ها و جنگ هاست افرادی که در این سمت ها کار میکنند جسورترین ، شجاع ترین و قوی ترین افراد هستند .

وی با توجه به وصیت نامه شهید گفت: با اینکه شهید سن کمی داشته است اما وصیت نامه و نوشته هایش آرمان بزرگی را نشان میدهد و در تمام نوشته ها رنگ معنویت می درخشد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: اگر بتوانیم با اخلاص، معنویت و روزی حلال فرزندان خود را پرورش دهیم در هر شغل و سمتی که باشند انشالله موفق خواهند بود.

وی به جاویدالاثربود شهید اشاره کرد و گفت: شهدای که جاویدالاثر (مفقودالاثر) هستند شب صد ساله را طی کردند و به اوج رسیدند این شهدا قطعا فرزندان رشید بودند که این چنین به درگاه حق تعالی شتافتند و رنگ بودی دنیا برای این عزیزان معنایی نداشته است.

پدرشهید خطاب به استاندار گفت: آروزی دیدار با مقام معظم رهبری را دارم و تمامی فرزندانم را در تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب پرورش داده ام.

گفتنی است شهید جاویدالاثر محمد جواد شیری سرشوری 4خرداد1344 در مشهد چشم به جهان گشود و در 1مرداد 1361 در عملیات رمضان با عنوان تخریب چی در منطقه ی شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

 

دیدار استاندار خراسان رضوی با خانواده شهید جاوید الاثر محمد جواد شیری سرشوری

انتهای پیام//ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.