امام جمعه باخرز گفت: دو جریان حق و باطل در طول تاریخ مقابل یکدیگر هستند و امروز تفاوت آنها در داشتن بصیرت در مسائل سیاسی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد؛ حجت الاسلام امجدی زاده در یادواره هفت شهید روستای شیخلو که در مسجد الزهرا (س) برگزار شد گفت: شهدا در تمام ابعاد دین ورود پیداکردند و نسبت به همه اتفاقات جامعه شناخت داشتند و بابصیرت و آگاهی به گونه ای زندگی کردن که خداوند جان شان را خرید و شهید شدند.

حجت الاسلام امجدی زاده افزود: در تاریخ اسلام که بنگریم نبود بصیرت وشناخت باعث شد حاکم فاسد برمسلمانان مسلط نشود و به جای برسند که فرزند پیامبر اسلام را بکشند.

وی ادامه داد: بصیرت در جامعه یک امر مهم است که شهدا با کسب این واقعیت با شجاعت و آگاهی وارد میدان می شدند و اینگونه بود که به درجه شهادت رسیدند.

امام جمعه با اشاره به نقش آفرینی شهدابعد از شهادت شان افزود: آن زمان که تمام فشارهای بین المللی و دستگاه های تبلیغاتی مدعی شده بودن که جوانان و مردم از آرمان های انقلاب فاصله گرفته اند ۱۷۵ شهید غواص آمدند با دست های بسته به جهان نشان که ملت ایران پای ارزش ها ایستاده است.

حجت الاسلام امجدی زاده ادامه داد: شهید محسن حججی وقتی پیکرش به ایران بازگشت که دشمن در سازمان به انقلاب و کشور حمله کرده بود نقشه و توطئه دشمن را برهم زد و در تمام کشور مراسم عزای امام حسین (ع) را پر حرارت تر کرد و نشان داد خط و مسیر حرکت کجا است.

وی با اشاره به جانفشانی شهدا گفت: ما مدیون و شرمنده شهدا هستیم و نمی توانیم به مسائل جامعه بی تفاوت و بی خبر باشیم و حواسمان باشد که کدام جریان در داخل وخارج کشور بر خلاف مسیر شهدا حرکت می کنند.

امام جمعه باحرز با اشاره به سخن های امام خمینی پس از فرار بنی صدر افزود: امام خمینی (ره) پس از فرار بنی صدر در سخنانشان برای مردم تاکید داشتند که مردم درست انتخاب کنند و مراقب باشند سرشان کلاه نرود که برای کشور هزینه آفرین است.

حجت الاسلام امجدی زاده گفت: امروز وظیفه ما این است که تکلیف خودمان را مشخص کنیم و فقط نباید در گوشه ای خانه ها برای امام حسین (ع) عزاداری کنیم و همان گونه که امام خمینی می گفتند:« کشور ما کشور گریه های سیاسی است» تا دشمن بداند مردم برای برپای دین در خیابان های حاضر می شوند و با بصیرت در جریان امام حسین (ع) حرکت می کنند و در غیر این صورت در جریان یزد حاضر می شوند.

وی با اشاره به دو جریان امام حسین(ع) و یزدیان افزود: دو جریان حق و باطل در طول تاریخ مقابل یکدیگر هستند و امروز تفاوت آنها در داشتن بصیرت در مسائل سیاسی است.


انتهای پیام //م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.