در پی بازداشت یک مرد سعودی که برخلاف حکم پادشاه عربستان، رانندگان زن را تهدید به آتش زدن کرده بود، دادستانی این کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

بازداشت مرد سعودی به جرم تهدید رانندگان زن/ بیانیه دادستان عربستان درباره هرگونه تهدید علیه رانندگان زنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ پلیس عربستان مردی که پس از دستور پادشاه این کشور مبنی بر لغو ممنوعیت رانندگی زنان، در یک ویدئو تهدید کرده بود هر راننده زنی راکه ببیند در داخل خودرو اش آتش خواهد زد، دستگیر کرد.

دادستان عمومی عربستان سعودی پس از بررسی پیام های این مرد در شبکه اجتماعی توئیتر که صرفا به تهدید به کشتن زنانی که رانندگی می کنند، پرداخته بود، حکم بازداشت او را صادر کرد.

این مقام عالیرتبه سعودی همچنین طی بیانیه ای اعلام کرد هرگونه تهدید زنان و مخالفت با حکم پادشاه پیگرد قانونی دارد و متخلفان به جرم ایجاد ناآرامی در جامعه و نقض حقوق دیگران دستگیر خواهند شد.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط این کاربر توئیتر که نامی از او برده نشده است، در پیام های خود زنان سعودی را که رانندگی می کنند به «بی غیرت»هایی تشبیه کرده که باید کشته شوند. او در یک پیام ویدئویی تهدید کرده بود هر راننده زنی که ببیند در خودرواش به آتش می کشد.

لغو قانون ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان با استقبال گسترده ای همراه بود اما برخی نیز به واسطه تبعیت از مفتی های سعودی، مخالفت خود را به صورت آنلاین، در شبکه های اجتماعی اعلام کردند.

پیش از این شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل شیخ -مفتی اعظم عربستان سعودی- ادعا کرده بود رانندگی زنان باعث قرار گرفتن آن‌ها در معرض شر و شیطان می‌شود و دروازه‌های شرارت را به روی زنان می‌گشاید.

انتهای پیام/

 

واکنش دادستانی عربستان به تهدیدکنندگان زنان راننده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار